English

تنها در دو روز گذشته رخ داد؛

۲۳ عملیات نفس گیر آتش سوزی علفزارها در رشت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت از ۲۳ مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات در دو روز گذشته در نقاط مختلف شهر رشت خبر داد.

۲۳ عملیات نفس گیر آتش سوزی علفزارها در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، شهرام مومنی معاون عملیات این سازمان از ۲۳ مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات در دو روز گذشته در نقاط مختلف شهر رشت خبر داد و گفت: در مجموع اطفای این آتش سوزها با اعزام ۸۳ آتش نشان بهمراه ۳۰ خودروی اطفایی و آبرسان در نقاط مختلف شهر رشت صورت گرفت.

مومنی با اشاره به اینکه عملیات های اطفای آتش سوزی علفزارها بالغ بر ۱۷۹۹ دقیقه زمان" ۲۹ ساعت" به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به نزدیک بودن اکثر  این آتش سوزی ها به منازل مسکونی و اماکن تجاری خوشبختانه از سرایت و گسترش بیش از پیش آتش سوزی ها جلوگیری شد.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی اطفای آتش سوزی علفزارها را جزء عملیات های نفس گیر برای آتش نشانان قلمداد کرد و گفت: بسیاری از مسیرهای منتهی به این آتش سوزی ها بخصوص در موارد جنگل برای عبور خودروهای اطفایی سخت و یا صعب البور است که با توجه به آسیب رسیدن به لوله های نواری آبرسان بواسطه پارگی و سوختگی می تواند بعلت نرسیدن خودروهای اطفایی به محل حادثه یک آتش نشان را ساعت ها مجبور به اطفای آتش بوسیله ادوات دستی همچون بیل نماید.

وی در پایان به دیوارهای عایق کاری شده و خطر سرعت بخشیدن به گسترش آتش اشاره کرد و تاکید داشت: هرس کردن به موقع علفزارها در نزدیکی منازل مسکونی و پیشگیری از تجمع زباله و ضایعات ساختمانی عامل تاثیر گزاری بر کاهش این گونه آتش سوزی ها خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی