English

مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

سیستم ارجاع الکترونیک در ۳ مرحله در استان گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای سیستم ارجاع الکترونیک در ۳ مرحله در گلستان گفت: براساس بررسی‎های کارشناسی انجام شده ۸۵ درصد بیمارانی که به پزشک خانواده مراجعه می‎کنند، می‎توانند درمان شوند.

سیستم ارجاع الکترونیک در ۳ مرحله در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در مورد نظام ارجاع، اظهار داشت: از فردا بحث جدیدی برای بیمه سلامت همگانی در کشور آغاز خواهد شد. در استان گلستان نظام ارجاع پزشکی اتفاق افتاده بود اما به صورت الکترونیک اقدامی نشده بود که در استان ما راه‎اندازی شد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: براساس بررسی‎های کارشنانسی انجام شده 85 درصد بیمارانی که به یک پزشک خانواده مراجعه می‎کنند، توسط آن پزشک خانواده می‎توانند درمان شوند. از سیستم ارجاع الکترونیک ارتقاء خدمات قابل ارائه در سطوح مختلف و بهبود کیفیت پزشکی داریم.

وی گفت: استان گلستان در این زمینه پیشرو بوده و 3 شهر بندرترکمن، علی آباد کتول و آق‎قلا در این مرحله به صورت پایلوت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه سیستم ارجاع الکترونیک 3 فاز دارد و فاز نخست آن مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که با حضور مقام وزارت بهداشت در استان کلیک خواهد خورد، گفت: در فاز دوم شهرهای بالای 20 هزار نفر تا 100 هزار نفر و در فاز سوم شهرهای بالای 100 هزار اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه از سال 85 تاکنون به همه روستایی‎ها دفترچه سلامت را ارائه دادیم، افزود: بیشتر مردم روستا از بیمه سلامت برخوردار هستند. با روش سیستم ارجاع الکترونیک نوبت‎دهی دستی و با مهر زدن دفترچه‎های بیمه حذف می‎شود.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: اگر فردی نظام سیستم ارجاع را رعایت نکند باید هزینه‎های پزشکی خود را به صورت آزاد پرداخت کند.

حسینی خاطرنشان کرد: کد ارجاع ما در سیستم الکترونیک یک ماه اعتبار دارد و در ماه‎های آینده همه شهرستان‎های ما با تکمیل زیرساخت‎ها تحت پوشش سیستم الکترونیکی ارجاع قرار خواهند گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه