English

معاون هلال احمر گلستان:

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات استان گلستان سالم پیدا شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات استان گلستان پس از ۸ سال تلاش امدادگران پیدا شدند.

کوهنوردان گمشده در ارتفاعات استان گلستان سالم پیدا شدند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا صیاد درباره پیدا شدن کوهنوردان گمشده اظهار داشت: با تلاش بیش از 8 ساعته 2 تیم امدادی و یک تیم محلی این 2 کوهنورد در منطقه اسب‌چر قزمان شاهکوه گرگان سالم پیدا شدند.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی با کمک نیروهای محلی و مردم از 2 محور سرعلی آباد و شاهکوه در قالب 16 نفر در ارتفاعات دشت اسب‌چر منطقه قزمان شاهکوه گرگان اعزام شده بودند که تلاش 8 ساعت نتیجه داد و 2 کوهنورد گمشده به سلامت پیدا شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان تاکید کرد:ساعت حدود  7.30 دقیقه صبح امروز 30 تیر ماه خبر گمشدن  این 2 نفر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان از طریق تلفن 112 اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم‌های امداد کوهستان با بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات از 2 نقطه به محل اعزام شدند.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه تلفن همراه آنها دارای سیگنال و اینترنت بود، تصریح کرد: از نامبردگان خواسته شد تا با استفاده از gps گوشی مختصات مکان را برای مرکز eoc هلال احمر ارسال کنند تا کار ردیابی و جستجو سرعت بیشتری بگیرد.

صیاد از مردم خواست برای رفتن به کوه و مناطق تفریح حتما با مسیر آشنا باشند و یا با افراد راه بلد برای کوهنوردی در این مناطق استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه