English

امام جمعه موقت گرگان

صداقت در گفتار و کردار بهترین توشه برای قیامت است

امام جمعه موقت گرگان گفت: صداقت در گفتار و کردار بهترین توشه برای قیامت است.

صداقت در گفتار و کردار بهترین توشه برای قیامت است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام قربانعلی برقرار، ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با تاکید بر این که در این دنیا تقوا الهی پیشه کنید و سخن درست و حق بگویید، اظهار کرد: تقوا باعث اصلاح عمل شما خواهد شد و خداوند تبارک و تعالی از گناه‎هان شما می‎بخشد و می‎گذرد.

وی در ادامه صداق را بزرگترین سرمایه انسان دانست و افزود: بزرگترین سرمایه انسان در قیامت بر اساس آیه ۱۱۹ در سوره مائده، صادقت است.

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر این که صداقت در گفتار و در کردار باید مورد توجه باشد، بیان کرد: آنهایی که در دنیا صداقت پیشه کردند و در کردار و گفتار صادق بودند روز قیامت این صداقت برای آنها سود فراوان خواهد داشت.

وی با بیان این که خداوند برای صداقت پاداش مادی و معنوی در نظر گرفته است، تصریح کرد: برای آنهایی که صداقت پیشه کردند خداوند در قرآن بهشت‎هایی معرفی کرده که در آن نهر‎هایی جاری است و این افراد جاودانه در این بهشت خواهد ماند و این بهشت همان موهبت مادی خداوند می‎شود.

حجت الاسلام برقرار ادامه داد: صداقت در گفتار و کردار اثرات ارزنده‎ای دارد و خداوند فرمودند همین صداقت در گفتار سبب می‎شود اعمال انسان نیز اصلاح شود.

وی در ادامه به مساله دروغ اشاره کرد و افزود: انسان می تواند خودش را در بزنگاه ها امتحان کند که آیا اهل صداقت است یا خیر و قیمت صداقت خود را بشناسد.

وی اضافه کرد: برخی وقت ها انسان دروغ می‎گوید سود می‎برد و اگر راست بگوید زیان می‎کند؛ اینجاست که امام علی(ع) می‎فرماید اگر صداقت را پیشه کنید نشان می دهید یک انسان مومن هستید.

امام جمعه موقت گرگان با بیان این که اگر چیزی آگاهی ندارید نباید به زبان نباید بیاورید، اظهار کرد: متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما این است که نسبت به موضوعاتی که از آن اطلاع و آگاهی نداریم اظهار نظر می‎کنیم.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‎فرماید که سخن باید به اندازه علم و دانش گفته شود و وقتی می‎خواهیم از دیگران سخن بگوییم باید خدا را در نظر داشته باشند

وی ادامه داد: گاهی دیده می‎شود افرادی انسان‎ها را نیست و نابود می‎کنند بدون اینکه مستند صحیح داشته باشند، اما باید بدانیم انسان در بزنگاه‎ها است که می‎تواند خودش را ارزیابی کند.

حجت الاسلام برقرار گفت: امام حسین(ع) فرمود که اگر گرفتاری و مشکلات پیش بیاید مومنان که در برابر مشکلات کوتاه نیایند کم هستند و در جنگ احد هم همین گونه بود.

وی تقوا در خلوت، صبر هنگام مصیبت، صدقه در خلوت، کنترل بر خشم و صدق در هنگامی که با ترس  رو به رو می‎شود را از ویژگی مومنان برشمرد.

امام جمعه موقت گرگان در خطبه دوم، با بیان این که تقوای الهی پیش کرده، در این مسیر تلاش کنید و صحبت‎های خدا را گوش کنید، گفت: تقوا موارد زیادی دارد و حضرت علی (ع) می‎فرماید درمان همه بیماری‎ها تقوا است.

مطالعه تاریخ گذشتگان مرجعی برای انتخاب مسیر درست است

وی در ادامه با اشاره به ۳۰ تیر روز بزرگداشت آیت الله کاشانی و بزرگداشت قیام ۳۰ تیر، افزود: یکی از چیزهایی که قرآن به آن تاکید دارد مطالعه تاریخ گذشتگان است زیرا انسان با توجه به گذشته می‎تواند مسیر درست را انتخاب کند.

حجت الاسلام برقرار اضافه کرد: تاریخ پند دهنده است اگر ما در آن با دقت توجه کنیم و این مهم به مومنین سفارش شده است.

وی در ادامه به خطبه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می‎فرماید که مومنان تاریخ را بنگرید و ببینید پیروزی و شکست آنها چگونه است. سعی کنید از عوامل پیروزی آنها پیروی و از عوامل شکست آن ها دوری کنید.

وی ادامه داد: امام علی (ع) تاکید دارد هر جامعه‎ای که حرکتش چنین باشد پیروز می‎شود و هر کس چنین نباشد شکست می‎خورد.

امام جمعه موقت گرگان با تاکید بر این که از عوامل بد اقوام گذشته باید پرهیز کنیم، گفت: وقتی به پیروزی و شکست گذشته نگاه می‎کنید، از آن چیزی که باعث عزت و غلبه آن‌ها به دشمنان شده پیروی کنید و چیزی که آنها را به کرامت رسانده سرلوحه خود قرار دهید.

وی با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد نخستین روز تشکیل نماز جمعه، از تدوین برنامه هایی به مناسبت این روز توسط دفتر شورای سیاست‎گذاری نماز جمعه استان گلستان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه