English

انبار چوب ملایر در آتش سوخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ملایر از وقوع حریق گسترده در انبار چوب ملایر خبر داد.

انبار چوب ملایر در آتش سوخت

به گزارش خبرگزاری موج، وحید جوادی در توضیح این خبر اظهارکرد: در ساعت 55 دقیقه بامداد امروز حریق گسترده و حساسی جنب میدان تعاون پشت ترمینال مسافربری نهاوند در انبارچوب و الوار و ام‌دی‌اف اتفاق افتاد.

وی افزود: به علت حجم بالای آتش و موقعیت مکانی حساس سازمان آتش‌نشانی ملایر آماده‌باش اعلام کرد که در این فراخوان کلیه نیروهای عملیاتی و اداری در محل مستقر شدند و بدون فوت وقت اقدامات لازم را آغاز کردند.

جوادی ادامه داد: موقعیت مکانی این انبار که حدود 1500 مترمربع مساحت دارد، از چند نظر به حساسیت حادثه و عملیاتافزود؛ نخست اینکه انبار روبروی نیروگاه برق قرار دارد و محتویات آن شامل انباشتگی انواع چوب و الوار است که از نوع آتش‌سوزی‌های جامد و تقریبا سریع‌الشتعال است.

جوادی اضافه کرد: همچنین در مجاورت محوطه، انبار چوب بوده که امکان سرایت آتش وجود داشت و نیز باعث خسارت و قطع سیستم برق و گاز کارواش پشت و مجاور خود شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر گفت: متأسفانه حضور و تجمع همشهریان باعث بروز مشکلاتی در حین عملیات شد و دخالت برخی از حاضران و ایجاد مزاحمت به وسیله به‌کار بردن گفته‌های ناصحیح باعث شلوغی مکان حادثه شده بود.

وی عنوان کرد: در ضمن وجود کانون و پراکندگی و گسترش آتش در درون انبار از یک طرف و وجود دیوارهای بلند محصورکننده و سقف فلزی انبار مانع نفوذ آب به داخل می‌شد.

جوادی در رابطه با نحوه عملیات اطفای این آتش‌سوزی گسترده توضیح داد: در همان ابتدای عملیات در محل حاضر و اقدام به مدیریت و فرماندهی عملیات کرده و نیروهای آتش‌نشانی در ابتدا از دو جبهه شمالی و جنوبی اقدام به نفوذ دفاعی کردند.

وی افزود: با استفاده از آب، شعله‌های آتش مهار شد و به علت نوع و اهمیت حریق کلیه نیروهای آتش‌نشان و امدادگران سازمان به تعداد 50 نفر طی چند اکیپ خودروهای عملیاتی سبک و سنگین به تعداد 10 دستگاه در این حادثه خدمت‌رسانی کردند.

جوادی خاطرنشان کرد: در ضمن با تمهیدات موثر و با تشخیص صحیح، نیروهای آتش‌نشانی بخش زند، سامن و جوکار به سیستم عملیاتی مستقر در محل اضافه شدند همچنین برای کمک به آبرسانی و پوشش آتش چند دستگاه تانکر آب و 2 دستگاه لودر از واحدهای شهرداری ملایر به عملیات افزوده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر اظهار کرد: حریق کاملا مهار شده و چند اکیپ عملیاتی هنوز در محل سخت در حال تلاش و لکه‌گیری آتش هستند، خوشبختانه با اقدام به موقع از سرایت و پیشروی و گسترش حریق به مکان‌های مجاور جلوگیری به عمل آمد.

جوادی در رابطه با علت بروز این حادثه اعلام کرد: به گفته حاضران در محل که از ساعات اولیه در محل بودند، علت حادثه را بی‌احتیاطی و اقدام به جوشکاری داخل انبار اظهار کردند اما نظریه نهایی و قطعی بر عهده کارشناسان سازمان است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده زیاد است، خاطرنشان کرد: در این حادثه پرخطر تقریبا تمامی مواد چوبی داخل انبار طعمه حریق و بنای ساختمان تخریب شد البته آمار دقیق‌تر و دیگر توضیحات لازم در مورد این حادثه در اسرع وقت اعلام می‌شود.

جوادی یادآور شد: در این عملیات سیستم پشتیبانی به خوبی انجام گرفت و در نهایت با استفاده از 200 هزار لیتر به طور تقریبی حریق کاملا مهار شد و نیروها به‌وسیله انواع شیلنگ‌های ضداسید و برزنتی و سرنازل‌های فک‌دار چندکاره و مانیتور و انشعاب‌های متعدد آب به وسیله سه‌راهی تبدیل موفق عمل کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی ملایر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در این عملیات حضور داشت، گفت: عملیات مربوط به حادثه بامداد امروز با حضور چند اکیپ از شب گذشته تا کنون ادامه دارد و نیروهای سازمان آتش‌نشانی تا ایجاد امنیت در مکان حادثه مستقر و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی