English

پیش بینی اشتغال ۲ هزار نفر با اجرای طرح صیانت از اشتغال

استاندار اصفهان گفت: پیش بینی شده است که با اجرای طرح صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد ۲ هزار نفر از پاک شدگان یا خانواده های آن ها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

پیش بینی اشتغال ۲ هزار نفر با اجرای طرح صیانت از اشتغال

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی مباحث مربوط به مواد مخدر و داروهای کدئین دار به حجاج بیت الله الحرام در حج تمتع امسال، اظهار کرد: با توجه به اینکه عربستان به دنبال بزرگنمایی است نباید کمترین بهانه‌ای به آنها داده شود و لازم است که اطلاع رسانی و تذکرات لازم به روسای کاروان ها و حجاج داده شود و فرمانداران نیز در این خصوص اقدام کنند.

وی به دستورالعمل اجرایی صیانت از اشتغال بهبود یافتگان و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد اشاره کرد و گفت: اصلی ترین راهبرد کنونی ستاد مبنی بر اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر تاثیر خوبی داشته است. به منظور استفاده حداکثری از مشارکت اقشار مختلف بهره برداری از پتانسیل های کارآفرینی در جهت کاهش آثار اعتیاد و ارتقای حمایت های اجتماعی در جامعه، این دستورالعمل ابلاغ شده است.

زرگرپور ایجاد فرصت های حرفه آموزی و اشتغال، بهبود وضعیت معیشت زندگی، صیانت از خانواده، جلوگیری از لغزش و عود مجدد بهبود یافتگان و مشارکت فعال اشخاص حقیقی و حقوقی، کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه اشتغال بهبود یافتگان را از اهداف این دستورالعمل برشمرد.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده است که در این طرح ۲ هزار نفر از پاک شدگان یا خانواده های آن ها توسط کارآفرینان مشغول به کار شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به اجرای طرح کرامت در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: طرح کرامت از مهمترین طرح های در دست اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر است که با توجه به سیاست دولتی مبنی بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مواد مخدر در دستور کار قرار گرفته است.

زرگرپور با بیان اینکه این طرح به خوبی در حال اجرا است، افزود: با اجرای این طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

وی میزان کشفیات مواد مخدر استان در چهارماهه ابتدای سال را ۹ هزار ۲۵۰ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

استاندار اصفهان افزود: براساس تفاهمنامه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل بهزیستی استان از ابتدای تیرماه مدیریت اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر براساس تفاهم نامه کشوری به اداره کل بهزیستی واگذار شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه