English

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

"کلاش" جزو بهترین صنایع دستی کردستان است

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: کلاش جزء بهترین صنایع دستی کردستان بوده و مریوان بزرگترین تولید کننده کلاش در کشور است.

"کلاش" جزو بهترین صنایع دستی کردستان است

به گزارش خبرگزاری موج، سید محسن علوی در جلسه بررسی نهایی وضعیت پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان مریوان با اعلام خبر تهیه طرح‌های مطالعاتی برای توسعه هنر صنعت کلاش توسط اداره کل میراث فرهنگی کردستان، اظهار کرد: بدون شک به وقوع پیوستن این رویداد مهم می‌تواند منشا خیر و برکت برای تمامی صنعتگران صنایع دستی در کلیه روستاها و شهرهای استان شود.

وی تنوع بخشی کلاش را یکی از راه‌های فروش و صادرات آن بیان کرد و افزود: به نتیجه رسیدن پرونده ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش بافی آغازی برای تلاش همگانی و با هم بودن برای کردستانی آباد خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد: صنایع دستی در جای جای کردستان در قلب و روح این مردم جای دارد و تک تک شهرها و روستاهای این استان لیاقت جهانی شدن را دارند.

وی در پایان یادآور شد: ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش بافی موجبات معرفی بیشتر و بهتر کردستان، مریوان و سایر مناطق دیگر استان خواهد بود.

برای ثبت جهانی کلاش مریوان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

استاندار کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: برنامه ریزی و حمایت‌های لازم برای برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف در حوزه کلاش و کلاش بافی را در شهر مریوان صورت خواهیم داد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: کلاش در بین پاپوش‌های ایرانی یک استثناء است و این یگانه بودن به دلیل طبیعی بودن، عدم تغییر و نابودی آن در گذر زمان، زیبایی خارق العاده آن و بسیاری موارد دیگر است.

وی ادامه داد: در مریوان فاکتورهای زیادی برای جهانی شدن این شهر وجود دارد؛ صنعتگران علاقه مند در سطح گسترده، مدیران دلسوز و فرهنگ دوست، مردمی خونگرم و مهمان نواز، وجود زیرساخت‌های لازم در حوزه کلاش و کلاش بافی و بسیاری موارد دیگر بر اهمیت شهر مریوان افزوده است.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: از هرگونه حمایت و پشتیبانی برای به ثمر رسیدن این رویداد دریغ نخواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه