English

هم‌زمان با گرامیداشت هفته بهزیستی؛

راه اندازی اولین کمپ ترک اعتیاد زنان در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مراکز درمانی MMT (مراکز درمان دارویی اعتیاد) ویژه بانوان در استان، گفت: تاکنون مراکز درمانی غیر دارویی اعتیاد برای زنان نداشتیم و این اولین کمپ ترک اعتیاد زنان استان است.

راه اندازی اولین کمپ ترک اعتیاد زنان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، امید قادری بابیان اینکه هم‌اکنون کمتر از یک درصد جمعیت معتادان استان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: برآورد ما وجود حدود 500 معتاد زن در استان است که وجود این تعداد ما را مجاب به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد زنان کرده است.

وی افزود: تاکنون دو متقاضی برای راه‌اندازی این کمپ زنان داشته‌ایم که هم‌اکنون یکی از این کمپ‌ها در حال احداث است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

قادری بابیان اینکه اعتبار راه‌اندازی این کمپ توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود، گفت: حدود 60 میلیون تومان برای راه‌اندازی این کمپ در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ظرفیت اولیه پذیرش در این کمپ 60 نفر است.

وی با اشاره به روحیه حساس زنان، گفت: زنان نسبت به مردان روحیه لطیف و حساس‌تری دارند، بنابراین در مدیریت کمپ تمامی حساسیت‌ها لحاظ شده و از روانشناسان مجربی استفاده خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه بعضاً دامنه اعتیاد به قشر کودک و نوجوان هم کشیده شده است، گفت: در حال حاضر دو کمپ ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان در استان‌های البرز و سیستان و بلوچستان وجود دارد، اما تاکنون در خصوص راه‌اندازی این کمپ در استان احساس نیاز نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی