English

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

ورود دستگاه جمع‌آوری سنبل آبی از تالاب انزلی به گیلان / اولتیماتوم مدیر کل محیط زیست گیلان به شهردار آستارا

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دستگاه جمع‌آوری پسماند و سنبل آبی از تالاب انزلی از کشور کانادا وارد بندرعباس شده و به‌زودی وارد گیلان می‌شود.

ورود دستگاه جمع‌آوری سنبل آبی از تالاب انزلی به گیلان / اولتیماتوم مدیر کل محیط زیست گیلان به شهردار آستارا

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، قربانعلی محمدپور ورود فاضلاب‌های خانگی به تالاب انزلی را موجب آلودگی بسیار زیاد آن دانست و اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به همکاری جایکای ژاپن در احیای تالاب انزلی افزود: از سال 89 در پنج محور از تالاب تله رسوب‌گیر نصب شد و با اجماع فکری در دانشگاه‌ها، داخل استان و نمایندگان جایکای ژاپن، امروز توفیقات خوبی در احیای حوزه جنوبی تالاب انزلی به دست آمده است.

ورود دستگاه جمع‌آوری سنبل آبی به گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه امروز 250 هکتار از تالاب انزلی با 6 میلیارد تومان اعتبار احیا شده است، ادامه داد: دستگاه جمع‌آوری پسماند و سنبل آبی از کانادا وارد بندرعباس شده و به‌زودی وارد گیلان می‌شود.

وی ورود دستگاه مذکور را در احیای تالاب انزلی و پاکسازی آن از پسماند و گیاه سنبل آبی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: این برنامه‌ها اگر چه برای رهایی تالاب انجام شده و در حال اجراست، اما برای نجات تالاب کافی نیست.

محمدپور با اشاره به اینکه گل و لای تالاب رسوب‌برداری می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات جلسه 19 فروردین ماه امسال با حضور محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اختصاص 100 درصد اعتبارات تالاب انزلی بوده است.

وی تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تالاب انزلی را ملموس خواند و گفت: عمق مشکلات زیست‌محیطی در تالاب انزلی بسیار زیاد بوده و با وجود اتفاق‌های خوبی که افتاده، اما کافی نیست.

این مسئول وجود محیط‌ بانان را در حفظ اراضی تالابی مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: حدود 15 تا 20 هزار هکتار اراضی تالابی که در کنوانسیون رامسر به تصویب رسیده مورد حفاظت، محیط زیست گیلان قرار دارد.

تشکیل 48 فقره پرونده تالاب خواری در صومعه‌سرا

وی از تشکیل 48 فقره پرونده تالاب‌خواری در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: از این تعداد، 11 پرونده منجر به صدور حکم شد که به خلع‌ ید هفت مورد اراضی تالابی در صومعه‌سرا انجامید.

محمدپور 36 پرونده تالاب خواری را مربوط به سنوات گذشته دانست که در حال رسیدگی در شورای قضایی استان است.

اولتیماتوم مدیر کل محیط زیست گیلان به شهردار آستارا بابت تخریب بخشی از تالاب استیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان درباره وضعیت تخریب بخشی از تالاب استیل آستارا از سوی شهردار این شهر به بهانه اجرای طرح گردشگری جاده دسترسی دوچرخه‌سواری، گفت: شهردار آستارا حق ندارد بدون مجوز از محیط زیست اقدام به کنده‌کاری و تخریب تالاب کند.

وی با تصریح بر اینکه کسی نباید از ظرفیت تالاب استیل آستارا برای ایجاد فضای گردشگری استفاده کند، افزود: اجرای هرگونه طرح گردشگری در تالاب باید از مبادی قانونی انجام شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: شهردار آستارا بدون اخذ مجوز اقدام به اجرای طرح خود کرده و اگر تا پایان هفته جاری وضعیت تالاب استیل را به حالت اولیه خود باز نگرداند تمام ماشین‌آلات شهرداری این شهر توقیف و با شخص شهردار برخورد قانونی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه