English

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش خبر داد:

ثبت قزل‌آلای خال قرمزدرفهرست سرخ اتحادیه بین‌المللیIUCN

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از ثبت قزل‌آلای خال قرمزدرفهرست سرخ اتحادیه بین‌المللیIUCN خبر داد.

ثبت قزل‌آلای خال قرمزدرفهرست سرخ اتحادیه بین‌المللیIUCN

به گزارش خبرگزاری موج از تالش، عارف شادکام  در جشنواره حفاظت از ماهی قزل‌آلای خال قرمز در خطر انقراض در محل سرچشمه «خشکه رودخانه ربار» تالش با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره با همت دوستداران محیط زیست برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جوامع محلی روستای «کله‌سرای» اسالم تالش نقش مهمی در برگزاری جشنواره مذکور داشته‌اند، افزود: سرچشمه رودخانه «خشکه ربار» یکی از زیستگاه‌های مطلوب ماهی قزل آلای خال قرمز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش تنویر افکار عمومی درباره اهمیت حفاظت از این گونه در معرض انقراض را از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره مذکور عنوان کرد و گفت: ماهی قزل‌آلای خال قرمز از گونه‌های حمایت شده در کشور بوده که در طبقه بندی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی ( IUCN) به عنوان گونه در خطر انقراض در فهرست سرخ ثبت شده است.

وی حضور ماهی قزل‌آلای خال قرمز نشانه سلامت رودخانه دانست و گفت: قزل‌آلای خال قرمز مهم‌ترین شاخص‌های زیستی و بیولوژیکی یک منطقه است.

شادکام با اشاره به اهمیت گونه در خطر انقراض ماهی قزل‌آلای خال قرمز یادآور شد: این گونه ارزشمند نسبت به تغییرات دما و آلودگی آب بسیار حساس است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه