English

فرماندار آستارا:

توسعه کتابخانه های مشارکتی باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد

فرماندار آستارا گفت: توسعه کتابخانه های مشارکتی می تواند نقش مهمی در پر کردن کمبودهای شهرستان داشته باشد پس باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.

توسعه کتابخانه های مشارکتی باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از آستارا، یونس رنجکش فرماندار آستارا در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار کرد:  یکی از شاخصه های توسعه، افزایش سرانه مطالعه در شهرستان است که در این زمینه باید تلاش کنیم تا فرهنگ کتابخوانی و ایجاد کتابخانه های عمومی با همیاری دولت و مردم توسعه پیدا کند.

وی اظهار داشت: قدمت احداث کتابخانه در آستارا به حدود یک قرن می رسد و این شایسته نیست که در تامین زیرساخت های این حوزه با مشکلات مختلف روبرو باشیم و نتوانیم پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و تعامل بین دستگاهی ضمن ایجاد زیرساخت های لازم در فرهنگ کتابخوانی بستر مشارکت های عمومی را نیز در این زمینه فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان آستارا در ادامه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه از جمله دغدغه هایی است که بایستی متولیان فرهنگی نسبت به این امر همت کند.

یونس رنجکش با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگی در حوزه کتابخانه های عمومی ضروری است، افزود: احداث کتابخانه عمومی در شهرک عباس آباد، بهسازی مسیر دسترسی به کتابخانه لوندویل و بهسازی محوطه کتابخانه ویرمونی شهرستان آستارا در دستور کار قرار گیرد.

وی توسعه کتابخانه ها در سطح مدارس را ضروری خواند و گفت: فرهنگ مطالعه باید در مدارس شهرستان آستارا جدی گرفته شود و این امر سطح مهارت زندگی آنها را ارتقا خواهد داد و در این میان می توان فضاهای آموزشی را با هماهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با برخی تغییرات به صورت عمومی طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به راه اندازی کتابخانه ها در سطح روستاها نگاه جدی نشده است، افزود: 20 کتابخانه در سطح دو هزار روستای استان گیلان ساخته شده است و بایستی با مشارکت مردم و خیرین  این آمار افزایش یابد  و در آستارا نیز این ظرفیت وجود دارد.

وی اظهار کرد: همچنان که خیران به ساخت مدارس و مساجد اقدام می کنند، شایسته است ساخت کتابخانه را هم به خصوص در سطح روستاها در دستور کار قرار دهند و با مشارکت آنان می توانیم تحول خوبی در توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم.

زهرا بدن آرا سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان هم به تشریح برنامه ها و اهداف و اقدامات این اداره کل در سطح استان و شهرستان آستارا پرداخت و ضمن تشکر از فرماندار این شهرستان به دلیل رویکرد فرهنگی و حمایت از نهاد های فرهنگی بر ضرورت همکاری این اداره کل در سطح شهرستان نیز تاکید کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه