English

استاندار گیلان:

جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه رتبه ممتاز را دارد

استاندار گیلان در همایش هفته بهزیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه رتبه ممتاز را دارد.

جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه رتبه ممتاز را دارد

به گزارش خبرگزاری موج از رشت محمد علی نجفی در این همایش که با حضور خانواده بزرگ بهزیستی گیلان و جمعی از خیرین و توانخواهان استان برگزار شد، گفت: دولت در بحث توانمندی سازی، اشتغال و مسکن مددجویان گام های بسیار خوبی برداشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم به جد تلاش کنیم فضای زندگی اجتماعی را برای قشر محروم و کم بضاعت جامعه زیبا و رنگارنگ  و روح و جسم آن ها را تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در این مدت تقویت همین قشر از جامعه بوده است و همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه رتبه ممتاز را دارد.

دکتر نجفی ادامه داد: همه مدیران استان وظیفه دارند هر آنچه در توان دارند جهت حل مشکلات این حوزه به کار گیرند و از بخش نگری بپرهیزند.

وی همکاری مجموعه مدیریت شهری را نیز عاملی موثر در تسهیل امر خدمات رسانی به این قشر آسیب پذیر دانست و عنوان کرد: دولت نیز گام‌های خوبی در این خصوص برداشته است و این خدمات در مقایسه با کشورهایی که درآمدی به مراتب بالاتر از ایران دارند، برابر می‌کند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش غفلت و کوتاهی در رسیدگی به امورات محرومین و توانخواهان را خطرناک توصیف کرد و گفت: ممکن است همین عدم توجه و کمبود امکانات شخصی را به محرومیت کامل بکشاند و این زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه نباید فقط از دولت متوقع باشیم، تصریح کرد: بخش خصوصی و سمن ها می توانند نقشی اساسی در بهبود وضعیت این قشر ایفا کنند.

دکتر نجفی از اینکه برخی افراد با توانمند شدن از طریق همین حمایت ها به درجات بالای تحصیلی و کاری می رسند ابراز خرسندی کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: شما تنها نیستید؛ ما در کنار شما هستیم؛ توجه خداوند نیز به شماست؛ آرزوی همه ما این است همه شما از زندگی مطلوب و رفاه نسبی در جامعه برخوردار باشید.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:  سالمندان از قشرهای آسیب پذیر جامعه بوده که خوشبختانه با سه برابر شدن مستمری سالمندان زمینه رفاهشان در دولت تدبیر و امید افزایش یافت.

وی گفت: مسئولین باید تلاش کنند تا بتوانیم در جهت برطرف کردن مشکلات با نگاه اجتماعی گام بردارند.

دکتر نجفی پرداخت یارانه را بخشی از خدمات دولت برشمرد و گفت: برنامه‌های خوبی در حوزه مسکن داریم؛ به زودی با طرح مسکن اجتماعی که جزء اقدامات وزارت راه و شهرسازی خواهد بود، اتفاقات خوبی رقم می خورد.

استاندار گیلان با بیان اینکه 970 هزار شغل در سال در کشور ایجاد می شود، اما همچنان شاهد بیکاری هستیم، تصریح کرد: باید بیش از یک میلیون شغل ایجاد شود تا مشکل بیکاری به تدریج مرتفع شود.

وی اضافه کرد: گیلان درسالهای گذشته جز 5 استان بیکار بوده است که در حال حاضر بیست و دومین استان بیکار کشور هستیم و جز 10 استان شاغل کشور محسوب می شویم؛ البته این به معنای رفع مشکل بی کاری نیست اما گام های خوبی برداشته شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مسکن یکی از نیازمندی های ضروری اقشار ضعیف جامعه است، افزود: زمینه اشتغال و مسکن جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از معضل های اصلی و عمده جامعه ماست تا زمانی که وارد خانواده‌ای نشود،نمی‌توان آن را به درستی درک کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف وجود دارد، گفت: ضرورت دارد امنیت سرمایه گذاری در استان بطور کامل برقرار باشد و همه مدیران در این راستا حرکت کنند تا اشتغالزایی افزایش یابد.

وی اظهار داشت: همه این اقدامات تلاش و اجرا می طلبد؛ همه باید کمک کنند؛ این که عده ای خود را جدا از ملت و دولت بدانند و فقط گله و انتقاد کرده و کنار بایستند صحیح نیست؛  نباید عده‌ای بشینند و ایراد بگیرند و عده‌ای هم تماشگر مشکلات جامعه باشند.

دکتر نجفی تصریح کرد: از همه از جمله بخش خصوصی می خواهم کمک کنند گام های اساسی در استان برداشته شود.

در پایان این همایش با اهداء لوح تقدیر و جوایزی نفیس از تعدادی از خیرین و توان خواهان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه