English

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

بازی و خلاقیت نقطه تلاقی مسیر رشد و حرکت کودکان/ ظرفیت های شهرداری در اختیار کودکان قرار گیرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بازی و خلاقیت نقطه تلاقی دو مسیر رشد و حرکت انسان است در واقع خلاقیت زیربنای توسعه فکر، آورده های جدید، نوآوری و تعالی محسوب می شود.

بازی و خلاقیت نقطه تلاقی مسیر رشد و حرکت کودکان/ ظرفیت های شهرداری در اختیار کودکان قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی در مراسم گشایش مرکز تخصصی خانه خلاقیت که در قالب برنامه هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهارکرد: بازی و خلاقیت نقطه تلاقی دو مسیر رشد و حرکت انسان است در واقع خلاقیت زیربنای توسعه فکر، آورده های جدید، نوآوری و تعالی محسوب می شود.

وی افزود: بازی یکی از بهترین روش هایی است که خلاقیت را در نسل کودک و نوجوان شکوفا کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: خوشبختانه این ابتکارعمل  نصیب اصفهان شد و با حمایت شهردار اصفهان فضایی ایجاد گردید تا با این نگرش جدید بیشتر شاهد شکوفایی و خلاقیت ونوآوری در نسل نوخواسته کودک و نوجوان باشیم.

حجت الاسلام قطبی با اشاره به اینکه بیشتر ما در دوران کودکی به "خاله بازی" علاقه داشتیم، گفت: با توجه به اینکه خاله بازی به کودکان نقش می دهد و در فضای دوستانه و بر اساس خلاقیت و تخیل کودکان در محیط خانواده شکل می گرفت، امروزه یکی از بهترین الگوهای آموزشی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه «خاله بازی» را می توان جز بهترین بازی های تاریخ زندگی بشر فهرست کرد، اظهارکرد: طبق آیین و سنت ها بیش از ۱۴۰بازی کودکان تعریف شده است که خاله بازی بهترین نوع آن است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به بازی های خانه خلاقیت اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته بیشتر بازی های خانه خلاقیت تم فکری داشت اما خوشبختانه با بازسازی و توسعه مرکز خلاقیت بازیهای فیزیکال و هوازی به بازیهای این مجموعه اضافه شد.

حجت الاسلام قطبی به بازیهای بومی و محلی اشاره و تاکید کرد: بازی های بومی و محلی در زمان کنونی که بیشتر کودکان انفرادی بازی می کنند، بهترین مدل سرگرمی برای نسل نوخواسته است تا آنان در اجتماع و فضایی فرهنگی رشد شخصیتی، عاطفی و اجتماعی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری با استفاده از ظرفیت بوستان های محلی، فرهنگسراها و غیره می تواند فرصت خوبی برای بازی و سرگرمی کودکان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در این مجموعه همچنین ۴ کالای آموزشی بازی هوازی و فیزیکال برای طلاب و علما پیش بینی کردیم اظهار کرد: امیدواریم با گشایش این مرکز از این فرصت بهره بگیریم تا نسل کودک در شرایط و فضای آرمانی رشد اجتماعی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی