English

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی:

ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری از برنامه‌های جهاد دانشگاهی است

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری برای جلوگیری از موازی کاری است.

ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری از برنامه‌های جهاد دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حمید امین اسماعیلی در سفر به کرمانشاه، بابیان اینکه حوزه علم و فناوری یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز جهاد دانشگاهی طی دو سه دهه اخیر بوده است، افزود: در حوزه علم روی دو بخش آموزش و پژوهش تمرکز شده و در بخش فناوری نیز فرآیندی تدوین‌شده که بتوان پژوهش‌ها را به یک محصول و یا خدمت قابل‌ارائه در جامعه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، زنجیره کاملی طراحی‌شده که از مطالعه و پژوهش آغاز و به تدوین دانش فنی و ارائه محصول و خدمات ختم می‌شود.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به ساختارهایی که در این خصوص پیش‌بینی‌شده، یادآوری کرد: پژوهش عمدتاً در پژوهشکده‌ها و مراکز خدمات تخصصی انجام می‌شود، اما تجاری‌سازی و تولید ثروت عمدتاً به پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سپرده‌شده است.

امین اسماعیلی تصریح کرد: البته هدف دیگر جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بهبود فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان برای این حجم از دانش‌آموختگان آموزش عالی کشور است.

به گفته امین اسماعیلی، هم‌اکنون دو پارک علم و فناوری در استان‌های کرمانشاه و البرز و 21 مرکز رشد تحت نظر جهاد دانشگاهی فعالیت دارند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به خدماتی که به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: این خدمات شامل محل استقرار، کارگاه‌های آموزشی، مشاوره درزمینهٔ‌های حقوقی و مالی و ... است.

امین اسماعیلی در خصوص حمایت‌های مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز افزود: بخشی از این حمایت‌ها از طریق پارک‌های علم و فناوری و بخشی از طریق ارتباط با نظام بانکی و صندوق‌های تأمین مالی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری نیز خاطرنشان کرد: یکی از جهت‌گیری‌ها آن است که هریک از واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور در حداقل یک یا دو حوزه علمی و فناوری در منطقه خود و یا در بعد ملی سرآمد باشند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: برنامه دیگر این است که نواقصی که در حوزه تأمین مالی واحدهای فناور از مرحله مطالعه و پژوهش تا مرحله تولید محصول وجود دارد، مرتفع شود.

امین اسماعیلی ساماندهی ساختارهای پژوهشی و فناوری باهدف جلوگیری از موازی کاری را نیز از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تأکید کرد: هدف این است این ساختارها همکاری بین بخشی داشته باشند و بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

وی افزود: این همکاری باعث می‌شود از موازی کاری به‌جز موارد ضروری که برای آن تقاضا وجود دارد، جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه