English

دانشگاه‌ها باید ارتباطی مناسب با بخش صنعت برقرار کنند

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: طرح کارورزی مشوق بسیار خوبی برای ترغیب جوانان کرمانشاهی به کارآموزی است و همچنین بستر جذب آن‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کرده است.

دانشگاه‌ها باید ارتباطی مناسب با بخش صنعت برقرار کنند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در پنجمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه اظهار داشت: بسته اشتغال فراگیر برنامه جامعی است که دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب تدوین کرده است و توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان‌ها اعلام‌شده است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه اظهار داشت: این برنامه شامل موارد مختلفی بود که با حضور مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف موردبحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت و پیشنهاد‌ها و راهکارهای ارائه‌شده مورد ارزیابی واقع شد.

وی عنوان کرد: سهمیه‌ای که به استان کرمانشاه از اعتبارات این طرح تخصیص‌یافته حدود چهار و نیم تا پنج درصد از کل اعتبارات و تسهیلات است که رقم بسیار مناسبی است. کرمانشاه تنها دو و نیم درصد جمعیت کشور را داراست ولی با توجه به نرخ بالای بیکاری و همچنین پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدیریت ارشد استان این اعتبارات مناسب به کرمانشاه اختصاص‌یافته است.

مهندس رضا رحیمی افزود: خوشبختانه در سه‌ماهه اول امسال رتبه بیکاری استان سه پله بهبود یافت که این موفقیت حاصل یک تلاش جمعی و هدفمند از سوی مدیریت ارشد استان و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بود و امیدواریم با بهره‌گیری از این تسهیلات مناسب و کم‌بهره بتوانیم متوسط نرخ بیکاری استان را چند پله دیگر کاهش دهیم.

این مدیر ارشد اقتصادی استان توانمندسازی نیروی جوان و جویای کار را یک اولویت دانست و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نباید تنها به آموزش بسنده نکنند و باید با برقراری یک ارتباط منطقی و هدفمند با حوزه صنعت، دانشجویان را به بازدید میدانی منظم از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی موفق ببرند تا نسل جوان و جویای کار به شکل عملی با مباحث تولید و اشتغال آشنا شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه به شرح طرح جدید کارورزی پرداخت و گفت: با توجه به نرخ بیکاری بالای بیکاری در استان، خوشبختانه کرمانشاه یک سهمیه 5/5 درصدی از کل سهمیه 150 هزارنفری طرح کارورزی برخوردار شده است. این میزان حدود 7200 نفر است که امیدواریم با تکمیل آن بتوانیم سهمیه بیشتری را برای جوانان استان دریافت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه جوانان کرمانشاهی استقبال بسیار خوبی از این طرح کرده‌اند و تاکنون بیش از 20 هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند و کرمانشاه جزو استان‌های پیشتاز در این زمینه هستیم. البته از این میان تنها 6000 نفر واجد شرایط بوده‌اند.

رضا رحیمی از بنگاه‌های صنعتی، معدنی، تجاری و کشاورزی خواست از این فرصت بسیار مناسب که دولت فراهم کرده است نهایت بهره را ببرند و در ادامه اظهار داشت: بر اساس این طرح دولت تا 9 ماه یک‌سوم حقوق معین‌شده کارورزان را پرداخت می‌کند و علاوه بر این تا دو سال بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما را نیز تقبل می‌کند. این حمایت‌ها شامل برگزاری دورهای آموزشی برای کارورزان نیز می‌شود.

این مدیر ارشد اقتصادی استان، کمبود نیروی ماهر و آموزش‌دیده را یکی از مشکلات جدی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی دانست و گفت: طرح کارورزی مشوق بسیار خوبی برای ترغیب جوانان کرمانشاهی به کارآموزی است و همچنین بستر جذب آن‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کرده است.

وی به سوابق طرح کارورزی در دولت‌های پیشین اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات بر اساس یک طرح مشابه تعدادی از جوانان جویای کار به بنگاه‌های صنعتی معرفی شدند که باگذشت سال‌ها از آن به نیکی یاد می‌شود و بسیاری از آن کارورزان امروزه خود کارآفرین شده‌اند و واحدهای اقتصادی موفقی دایر کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی