English

مدیرکل بهزیستی گلستان:

۶ اورژانس اجتماعی در گلستان افتتاح می شود

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در هفته بهزیستی جاری ۶ اورژانس اجتماعی در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

۶ اورژانس اجتماعی در گلستان افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج ، برنامه های هفته بهزیستیابراهیم غفاری با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی سال جاری در استان گلستان، اظهار کرد: هفت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی را در شهرستان های گنبد و گرگان افتتاح می کنیم، این مراکز کمک بسیاری زیادی به ارتقای سطح روان خانواده ها می کنند.

غفاری همچنین از افتتاح ۶ اورژانس اجتماعی در گلستان خبر داد و گفت: در گمیشان، بندرترکمن، آق قلا، علی آباد کتول، مینودشت و کلاله شاهد افتتاح و فعالیت اورژانس اجتماعی خواهیم بود.

وی از وجود ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در گلستان یاد و تصریح کرد: در هفته بهزیستی همچنین شاهد برپایی دو گروه دیگر همیار زنان که شامل آشپزی زنان سرپرست خانوار در بندرترکمن و آق قلا است، خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی گلستان ادامه داد: در این راستا سازمان بهزیستی استان گاها تا ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار عزیزان گذاشته است.

غفاری از افتتاح یک مرکز بیماران روانی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سطح استان بیش از ۱۵۰ بیمار روانی داریم که در حال حاضر آن ها را در دو مرکز مردانه و یک مرکز زنانه نگهداری می کنیم.  

وی از تفاهم نامه میان مسکن شهرسازی، بنیاد مستضعفان ، خیرین مسکن ساز و سازمان بهزیستی یاد و تصریح کرد:  مقرر شده است که  سازمان بهزیستی خانواده های را که دارای دو فرزند معلول و فاقد مسکن هستند را با همکاری این سازمان ها صاحب خانه کند.

ابراهیم غفاری ادامه داد: ۲۲بهمن سال گذشته ۲۲ واحد را به خانواده هایی که دارای دو فرزند معلول بودند تحویل دادیم و در هفته بهزیستی امسال نیز  ۳۸ واحد مسکونی دیگر را در این راستا تحویل عزیزان خواهیم داد.

نزدیک به هشت هزار نفر ضایعه نخاعی در گلستان داریم

مدیرکل بهزیستی گلستان در راستای مراقبت از افرادی که ضایعه نخاعی شده اند، گفت: در سال گذشته در شهرستان های گالیکش، مینودشت و کلاله ۳۰ نفر از اعضای خانواده را برای مراقبت از عزیزان معلول آموزش دادیم که سازمان علاوه بر آموزش مبلغ ۱۵۰ الی ۲۴۰ هزارتومان به آن ها دستمزد می دهد و در همین راستا سال جاری ۳۰نفر دیگر را نیز آموزش خواهیم داد.

وی  از پرداخت حق پرستاری علاوه بر مستمری به این خانواده ها خبرداد و افزود: ویزیت در منزل توسط تیم تخصصی ما و دادن مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای ضایع نخاعی زیر لگن تا ۲۰۰هزار تومان برای ضایع نخاعی گردن کمک هایی است که در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

غفاری گفت: با پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه و موافقت استاندار گلستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان موافقت شد که ۵۰ میلیون جهت مناسب سازی منازل ضایع نخاعی ها در اختیار سازمان بهزیستی استان قرار گیرد.  ​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی