English

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پاسخ به موج؛

خطر شیوع اوتیسم بیشتر شده است، غربالگری از امسال انجام می‌شود

امید قادری تعداد بیماران اوتیسم شناسایی‌شده در کرمانشاه را صد نفر عنوان کرد و گفت: در طرح غربالگری پرسشنامه‌ای در مهدهای کودک توزیع می‌شود و چنانچه کودکی یک یا چند علامت بیماری را داشته باشد، به مراکز تخصصی‌تر برای درمان معرفی می شود.

خطر شیوع اوتیسم بیشتر شده است، غربالگری از امسال انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر قادری در نشست رسانه‌ای گرامیداشت هفته بهزیستی در خصوص وضعیت بیماران اوتیسم کرمانشاه ابراز داشت: امیدوار هستیم در طرح غربالگری که امسال انجام می‌شود آمار دقیق‌تری به دست آوریم اما واقع امر این است که این کودکان و خانواده‌های آنان به لحاظ امکانات آموزشی و درمانی باید از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار باشند.

وی بابیان اینکه عمده خانواده‌ها در نگهداری کودکان مبتلابه اوتیسم دچار مشکل هستند، گفت: سازمان بهزیستی کرمانشاه با تأسیس مرکز روزانه نگهداری کودکان اوتیسم در شهر کرمانشاه سعی کرده است که علاوه بر نگهداری کودکان خدمات آموزشی هم به خانواده‌های آن‌ها داده می‌شود.

ساماندهی کودکان کار عزمی ملی را می‌طلبد

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه کودکان کار و آسیب‌های ناشی از وجود این معضل را مقوله‌ای بین‌المللی عنوان کرد و افزود: واقعیت این است که کودکان کار با کودکان خیابانی دو مقوله جدا از هم هستند، هرچند هردو مورد آسیب‌های شدید واقع می‌شوند.

وی بابیان این مطلب که ساماندهی ریشه‌ای کودکان کار نه‌تنها وظیفه بهزیستی بلکه به دلیل حساسیت ویژه طی یک ستاد متشکل از به یاری از ارگان‌های زی ربط همچون نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری، دادستانی و ... مورد پیگیری است و درواقع شهرداری باید در گام اول برای جمع‌آوری این کودکان اقدام کند و سپس این کودکان توسط بهزیستی غربالگری می‌شوند و با شناسایی خانواده‌های آنان در مراحل بعدی سعی می‌شود امکانات و شرایط لازم برای این کودکان و یا حتی آموزش حرفه‌ای متناسب باسن کودک برای وی فراهم می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بابیان اینکه کار کردن افراد زیر 18 سال ممنوع است، گفت: مرکز نگهداری روزانه کودکان کار در استان امسال افتتاح‌شده و در این مرکز تمامی کودکان کار پرونده داشته و خدمات تغذیه‌ای، مشاوره‌ای و سایر آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

شورای شهر جدید لطفاً 17 درصد سهم اعتباری را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت کند

دکتر قادری در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد محدود شورای شهر گذشته در قبال اقدامات ریشه‌ای کاهش آسیب‌های اجتماعی سطح شهر، ابراز امیدواری کرد: شهرداری و شورای شهر جدید به وظایف اعتباری قانونی که برای این ارگان‌ها درزمینهٔ معضلات اجتماعی تعریف‌شده است، عمل نمایند.

وی افزود: از طرفی تلاش ما این است که مهدهای حاشیه شهر تقویت‌شده تا بتوانند به کودکان این مناطق خدمات بیشتر و بهتری ازجمله تهیه غذای گرم ارائه کنند و کودکان کار در این مراکز پذیرش شوند.

قادری به تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در این برنامه بیشترین وظایف بر دوش سازمان بهزیستی قرار داده‌شده و به‌نوعی بهزیستی به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی معرفی‌شده است و این امید می‌رود که با تحقق برنامه ششم توسعه شاهد تحول در حوزه اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشیم.

مرکز t.c اعتیاد را به‌صورت علمی درمان می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از افتتاح چندین پروژه در هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: یکی از پروژه‌های بهزیستی که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد مرکز TC است که در این مرکز روش جدید درمان اعتیاد ارائه می‌شود.

قادری افزود: در این مرکز تأکید بر درمان اجتماع‌محور است و فرد مدت طولانی‌تری در مرکز اقامت دارد و در آنجا آموزش‌های مهارتی و اشتغال به او آموزش داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از افتتاح مرکز جدید سالمندان در هفته بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با هزینه خیرین ساخته‌شده است.

وی افزود: همچنین در این هفته مرکز مشاوره تخصصی کودک نیز افتتاح می‌شود که مشاوره‌های لازم را به کودکان می‌دهد. دو مرکز مشاوره جدید نیز در این هفته افتتاح خواهد شد.

قادری همچنین از افتتاح شش اورژانس اجتماعی در استان هم‌زمان با 140 شهر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس خبر داد و اظهار کرد: در هفته بهزیستی اورژانس اجتماعی به‌صورت هم‌زمان و از طریق ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور در 140 شهر کشور افتتاح می‌‎شود.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیز در این برنامه افتتاح اورژانس اجتماعی در شش شهرستان سنقر، صحنه، هرسین، جوانرود، پاوه و گیلانغرب را خواهیم داشت.

ثلاث باباجانی پایلوت خدمات جامع بهزیستی

قادری بابیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سال جاری برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت است، گفت: از سال آینده راه‌اندازی این مراکز در شهرهای زیر 50 هزار نفر پیگیری می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم که سه شهر روانسر، دالاهو و قصرشیرین که فاقد اورژانس اجتماعی هستند نهایتاً در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده صاحب این مرکز شوند.

قادری یادآور شد: قرار است در 30 شهر محروم کشور نیز مرکز "خدمات جامع بهزیستی" راه‌اندازی شود که خدمات این مرکز درزمینهٔ مختلف ویژه‌تر است و در استان کرمانشاه راه‌اندازی این مرکز در شهرستان ثلاث باباجانی در نظر گرفته‌شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه