English

خرید بیش از ۸ هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاهی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید 8291 تن کلزا در این استان تاکنون خبر داد.

خرید بیش از 8 هزار تن کلزا از کشاورزان کرمانشاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، افشین صفوی با اشاره به اینکه تاکنون 3600 هکتار از کلزای استان برداشت‌شده، اظهار کرد: سطح برداشت کلزای استان نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر شده است.

وی بابیان اینکه بیشترین میزان خرید کلزا از شهرستان کنگاور بوده، خاطرنشان کرد: بعد از کنگاور شهرستان‌های کرمانشاه و روانسر بیشترین میزان خرید را داشته‌اند.

به گفته صفوی هنوز کار برداشت کلزا در برخی از مناطق استان کرمانشاه باقی‌مانده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بابیان اینکه در استان کرمانشاه 17 مرکز خرید کار خرید کلزا را در استان انجام می‌دهند، تصریح کرد: این مراکز توسط اتحادیه تعاون روستایی به‌عنوان مباشر شرکت غله و خدمات بازرگانی وظیفه خرید این محصول استراتژیک را بر عهده‌دارند.

صفوی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از استان‌های مستعد کشت کلزا است، گفت: یکی از مزارع کلزای استان کرمانشاه در سال زراعی جاری با ثبت رکورد 9271 کیلو تولید کلزا در هکتار، رکورد عملکرد کلزا در سطح کشور را شکست.

صفوی سپس از کشاورزانی که تمایل به کشت کلزا دارند خواست هرچه سریع‌تر به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا با اطلاعات کامل، تدارک لازم بذر و نهاده‌ها برای سال زراعی آینده دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه