English

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تاکید کرد:

برنامه محور بودن باعث تسریع در امر خدمت رسانی می شود

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بر اهمیت بحث مددکاری و توانمندسازی خانواده ها در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

برنامه محور بودن باعث تسریع در امر خدمت رسانی می شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در نشست با معاونان توانمندسازی کمیته های امداد استان ، ضمن یادآوری برخی از ارزش های خدمت رسانی به خانواده های محروم ، بر اهمیت بحث مددکاری و توانمندسازی خانواده ها در ابعاد مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

علیرضا محمدی با بیان اینکه مددکاران سرمایه های ارزشمند کمیته امداد هستند ، گقت : مددکاری اگر بر دانش و مهارت های لازم و خاص استوار باشد نتایج مثبت و قابل توجهی بر روی خانواده ها دارد و یک مددکار باید همیشه مجهز به سلاح اندیشه و اطلاعات باشد.  

وی با اشاره به اینکه توجه به مدیریت زمان باید در دستور کار همه مددکاران قرار گیرد ، اظهار کرد : گیلان یکی از استان های پرجمعیت از نظر جامعه ی مددجویی است و باید با مدیریت زمان ، فرصت ها و تهدید ها را به موقع شناسایی و بر اساس نیاز خانواده ها برای حل مشکلات آنها اقدام کرد .

محمدی ، تدوین برنامه های هدفمند برای توانمند سازی خانواده ها را یکی از برنامه های مثبت برای مددکاران عنوان کرد و افزود : توزیع متناسب خدمات در بین خانواده ها ، جلوگیری از رسوب خانواده ها در بدنه حمایتی امداد ، توان افزایی و کارانگیزی برای سالمندان ، تکریم خانواده ها ، از دیگر مواردی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مددکاران قرار گیرد .

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تاکید بر اینکه برنامه محور بودن باعث تسریع در امر خدمت رسانی می شود، تصریح کرد: مددکاران با زندگی و مشکلات مددجویان سروکار دارند و زمانی می توانند موفق عمل کنند که با برنامه ریزی مدون ، اطلاعات کافی ، تخصص و آرامش در راه شناسایی و حل این مشکلات قدم بردارند .

وی استفاده از ظرفیت های مددکاران و حرکت به سمت مددکار محوری را مورد تاکید قرار داد و گفت : توانمندسازی باید در ابعاد گوناگون فکری ، اقتصادی ، اجتماعی و معنوی و فرهنگی خانواده ها انجام شود.

مجید بزرگی راد ، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه حلقه اصلی در رویکرد توانمندسازی ، معاونین توانمندسازی هستند گفت : افق  مددکاری  در رویکرد جدید این نهاد روشن و به سمت تخصص محوری و علمی در حال حرکت است و تلاش می شود تا مشکلات خانواده ها هم بر این اساس حل شود.

به گزارش موج، در این نشست هریک از معاونان توانمندسازی به بیان مشکلات و موضوعات حوزه کاری خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی