English

مدیرکل میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان:

حقوق شهروندی همواره نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در اجراست

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان ،عفاف و حجاب را بخش اعظم حقوق شهروندی معرفی کرد و افزود: حقوق شهروندی همواره نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در اجراست

حقوق شهروندی همواره نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در اجراست

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، رضا علیزاده با اشاره به جایگاه خانواده در نظام اسلامی،این نهاد را از مهمترین و اصلی ترین نهادها در تمامی جوامع خواند و گفت:این موضوع آنقدر حایز اهمیت است که قرآن به آن اشاره و تاکید ویژه داشته است.

وی عفاف و حجاب را حریم امن یک خانواده اسلامی ایرانی قلمداد کرد و اذعان داشت:در جوامع اسلامی مسئله حجاب و عفت صرفا برای زنان بسنده نمی شود بلکه مردان هم باید برای این امر مهم اهمیت قائل باشند.

علیزاده با بیان اینکه اعتماد زمانی رخ می دهد که همه در مقابل هم عفیف باشند، افزود:حجاب نماد ظاهر است و عفاف از اعتماد نشات می گیرد و زمانی که در کنار هم قرار می گیرند رفتارهای دینی شکل خواهد گرفت.

این مسئول مهمترین تمرکز را بر روی رفتارهای دینی دانست و بیان داشت:رفتارهای دینی باعث شکل گرفتن شخصیت در افراد هستند.

وی با بیان اینکه تنها راه دور بودن از این آسیب ها متوسل شدن به تاکیدات دینی است،خاطرنشان کرد:حجاب نوعی جهاد به شمار می آید و اجر و منزلت افراد را ارتفاع می بخشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان ،عفاف و حجاب را بخش اعظم حقوق شهروندی معرفی کرد و افزود: حقوق شهروندی همواره نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در اجراست.

علیزاده؛ تحقق و نهادینه سازی ارکان حقوق شهروندی به ویژه عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی را نیازمند تلاشی جمعی دانست و بر لزوم بکارگیری تریبون های سنتی جامعه در نهادینه شدن حقوق شهروندی و اطلاع مردم از حقوق و تکالیف خود تاکید کرد.

این مسوول  با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان،توجه به جلوه های عفاف و حجاب در اماکن گردشگری و توریستی را یک اصل مهم دانست که با مقوله فرهنگ و اصالت آمیخته و جوامع محلی را درگیر می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی