English

نماینده مردم رودبار در مجلس:

آموزش مهمترین اقدام برای مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون است

نماینده مردم رودبار در مجلس مهمترین اقدام برای مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون را آموزش و انتقال آگاهی به مردم و باغداران دانست .

آموزش مهمترین اقدام برای مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون است

به گزارش خبرگزاری موج از رودبار، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی درهمایش روز مزرعه اظهار کرد: زیتون اکنون صرفا" مختص رودبار نیست بطوریکه این محصول و فرآورده ها و محصولات جانبی آن شرایطی را فراهم نموده است که با اعتماد مردم به به بازار این شهرستان، زیتون و محصولات تولیدی کشور هم در آن عرضه می شود.

منوچهر جمالی با بیان اینکه در رودبار 8600 هکتار باغ زیتون داریم که 15 تا 18 هزار تن محصول از آن برداشت می شود یادآور شد: بیشترین و با کیفیت ترین زیتون و روغن زیتون را در رودبار داریم اما در کمیت باغات زیتون عقب هستیم و دیگر استانها در توسعه باغات زیتون پیشرفت کرده اند و در محصولات اصلاح شده به گونه ای کار می کنند که برداشت حداکثری زیتون و روغن زیتون را داشته باشند.

وی همچنین با اظهار این مطلب که ما نمی توانیم آفت مگس زیتون را از بین ببریم به عملکرد دنیا در مقابل آفت مگس زیتون اشاره کرد وگفت: آنها با انتخاب بهترین روش وکمترین آسیب این آفت را کنترل کرده اند.

وی مهمترین اقدام برای مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون را آموزش و انتقال آگاهی به مردم و باغداران دانست و اگر آموزش ها درست منتقل شود اثر بخشی مناسب تر را شاهد خواهیم بود.

جمالی از تلاشهای سال گذشته متولیان قدردانی کرد و افزود: اگر حساسیت موجود در شهرستان تؤام با حساسیتهای استاندار و فرماندار به کشور منتقل گردد نتیجه مطلوب را می توانیم شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه