English

استاندار خوزستان:

کارگروه ویژه صادرات به "عمان" تشکیل شود

عمان شاید از معدود کشورهایی باشد که روابط سیاسی آن ثابت و چشم‌انداز آینده کشور ما با وجود بازار عمان، بسیار روشن است و همه باید این مساله مهم را پیگیری کنند.

 کارگروه ویژه صادرات به "عمان" تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل نامگذاری سال گذشته و امسال به نام اقتصاد مقاومتی، سیاست‌هایی در این خصوص در کشور تصویب شده است که یکی از این سیاست‌ها، درون‌زایی و برون‌گرایی است که باید به این سیاست توجه ویژه‌ای شود.

غلامرضا شریعتی با اشاره به ظرفیت عمان از نظر تجاری خواستار توجه ویژه مسئولان به این موضوع شد و افزود: کشور عمان از نظر همجواری به کشور ما، نزدیک است و باید از این ویژگی، بهره کافی را ببریم. طی سال‌های گذشته ارزش کالاهای تجاری عمان حدود 400 میلیون دلار بوده است که امسال این میزان به نحو زیادی افزایش پیدا کرده، اما سهم خوزستان از این بازار، در حد صفر است.

شریعتی با بیان این‌که استان خوزستان از نظر ظرفیت و منابع، غنی است اما در صادرات و تجارت ضعیف است، تصریح کرد: استان خوزستان امسال در تولید محصولات کشاورزی رتبه اول کشور را کسب کرد اما در صادرات این محصولات، دچار بحران است؛ در حالی که بقیه استان‌ها به راحتی محصولات خود را به دیگر کشورها صادر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که خوزستان انسجام و برنامه‌ریزی دقیقی برای صادرات ندارد، ادامه داد: ما برای این‌که بخواهیم در صادرات نیز موفق باشیم، نیازمند انسجام و اراده قوی هستیم. همه دستگاه‌های اجرایی چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی، باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. باید همه بخش‌های استان یک برنامه عملیاتی برای صادرات داشته باشند و بر طبق همان برنامه، پیش بروند.

شریعتی عنوان کرد: کشور عمان یک کشور با ثبات و دارای سیاست پایدار است که چشم‌انداز روشنی برای ما دارد و می‌تواند شریک طرح‌های پایدار ما شود و در صورت ارتباط با عمان، این امر یک موفقیت تجاری محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که مسئولان استان باید با همدیگر همکاری و اراده جمعی را در خود تقویت کنند، گفت: نباید مسئولان بر اساس سلیقه خود عمل کنند. اقتصاد ما باید ریسک‌پذیر و جسور باشد اما متأسفانه مسئولان هیچ‌گونه ریسک و جسارتی برای تحقق اقتصاد پایدار از خود بروز نمی‌دهند زیرا همه آن‌ها می‌خواهند ثبات خود را حفظ کنند، با این حال دولت همه تمهیدات لازم را برای ریسک‌پذیری فراهم کرده است و در این زمینه باید تمام بخش‌ها چه دولتی و چه خصوصی، وارد عمل شوند.

وی با اشاره به این‌که برای بهتر کردن صادرات باید یک کارگروه ویژه در این خصوص تشکیل شود، عنوان کرد: برای صادرات به کشور عمان، لازم است یک کارگروه اختصاصی تشکیل دهیم و تمام حوزه‌ها شامل اقتصادی، بازرگانی، کشاورزی، برنامه‌ریزی و بودجه در این کارگروه‌ها همکاری کنند و همه اعضای کارگروه با جدیت این مساله را دنبال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه