English

امام جمعه گنبدکاووس

صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک رسالت دینی و شرعی است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک رسالت دینی و شرعی است و اسراف در انرژی با مکتب و سیره امام صادق (ع) مطابقتی ندارد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک رسالت دینی و شرعی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه امروز گنبدکاووس با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از ارتکاب محرمات، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت عفاف و حجاب قرار داریم و باید به قدر اهمیت و منزلت این موضوع مهم در اسلام درباره آن سخن گفت و البته رفتار و عمل مناسب انجام داد.

وی با بیان اینکه حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، افزود: عفاف و حیا واژه‌هایی است که دین مبین اسلام همواره از آن به عنوان بنیان رفتارهای اجتماعی برای مرد و زن به صورت همگام و موازی آن را مطرح کرده و بر رعایت آن از سوی هر دو جنس مرد و زن تاکید کرده است.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه عفاف آن‌قدر ارزشمند و حائز اهمیت است که خداوند متعال در قرآن برای آن اجری هم‌تراز با جهاد فی‌سبیل‌الله قرار داده است، خاطرنشان کرد: هه باید بدانیم که اگر لباس حیا و عفاف را از تن بیرون آوریم طولی نخواهد که کشید که همه زشتی‌ها و پلیدی‌ها در رفتار، گفتار و کردار ما آشکار خواهد شد.

ترابی ریشه حفظ دین را عفاف و حیا دانست و ادامه داد: قناعت و عدم طمع رمز سعادت و آسایش زندگی است که ریشه در حیا و عزت نفس دارد و آنچه سرآغاز و منشاء همه بدبختی‌ها و شقاوت انسان است طمع‌ورزی و رانت‌خواری است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالروز شهادت امام صادق (ع)، تصریح کرد: باید در این ایام از روح بلند شخصیت برجسته کشور یعنی آیت الله کاشانی تجلیل کنیم زیرا او بود که با شجاعت و احساس مسوولیت طرح تعطیلی روز شهادت امام صادق (ع) را در مجلس شورای ملی وقت ارائه کرد.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه آیت الله کاشانی در تاریخ و در اذهان مردم مظلوم واقع شده است، گفت: حال که وی این ارمغان را برای کشور آورده تا در این روز بزرگ تعطیلی رسمی برقرار باشد، رفتار صحیح آن است که به جای نشستن در خانه و تعطیل کردن تعظیم شعائر الهی مراسماتی در شان و درخور جایگاه این امام همام برگزار کنیم.

ترابی با تاکید بر ضرورت توجه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تابستان توسط مردم، اضافه کرد: اگر همه ما با حس قدردانی نسبت به نعمت‌های خدادادی به کشورمان رفتار کرده و بدانیم که باید این انرژی را برای سال‌های آتی نیز حفظ کنیم در مصرف برق و آب آن هم در این ایام سال صرفه‌جویی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک رسالت دینی و شرعی برای ماست، افزود: اسراف در انرژی با مکتب و سیره امام صادق (ع) مطابقتی ندارد و امیدواریم همه ما که مدعی پیروی از این راه پرافخار هستیم در جلوگیری از اسراف موفق عمل کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با حساس دانستن شرایط منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس، گفت: پاسخ منفی قطر به درخواست‌های عربستان و کشورهای عربی و دادن فرصت سه روزه برای رفع تحریم‌ها نشان از یک بحران جدی در این منطقه دارد که می‌تواند به از هم پاشیدن شورای همکاری خلیج فارس بیانجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی