English

رئیس پلیس راهور گلستان:

زیرساخت جاده‌ای گلستان پاسخگوی وسایل نقلیه حاضر نیست

رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: زیرساخت جاده ای گلستان نیازمند ارتقا است؛ زیرا دیگر پاسخگوی وسایل نقلیه حاضر در استان نیست.

زیرساخت جاده‌ای گلستان پاسخگوی وسایل نقلیه حاضر نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ ایوب شرافتی، در سخنرانی پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با بیان این که بیش از ۵۵۰ هزار وسیله نقلیه در گلستان وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده به ازای هر سه و نیم نفر یک وسیله نقلیه شامل انواع خودرو و موتورسیکلت وجود دارد که این عدد با زیرساخت های گلستان هم‌خوانی ندارد.

وی با بیان این که خیابان های گلستان مملو از وسایل نقلیه است، خواستار ارتقاء زیرساخت جاده ای استان شد و گفت: امروزه کسی نیست که با وسیله نقلیه در ارتباط نباشد، اگر هیچ وسیله ای هم نداشته باشد با وسایل نقلیه مواجه می شود.

وی با تاکید بر این که این وسایل برای رفاه و آسایش ما است و نباید تبدیل به معضل و آسیب جدی شود، تصریح کرد: در همین وضعیتی که ما داریم، خیبان های ما به پارکینگ تبدیل می شوند؛ در زمان مسافرت ها یا ایام عید هم، معابر ما مملو از وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس راهور گلستان اضافه کرد: زیرساخت این نیست که به یکباره هزار کیلومتر بزرگراه ایجاد شود و بیشترین عاملی که می تواند شرایط فعلی را ساماندهی کند، راننده و عابرین پیاده است.

وی با بیان این که در کنار و گوشه می شنوید، یک خانواده، شخص یا جوان به علت حادثه ترافیکی جان خود را از دست داد، گفت: از اول سال ۹۶ تا الان، در استان گلستان و در حوزه درون و برون شهری، بیش از ۱۰۰ نفر جان خود ر از دست دادند که این آمار تکان دهنده است.

۱۵۰۰ مصدوم بر اثر حوادث در گلستان

وی از مصدوم شدند بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۶ بر اثر حوادث خبرداد و گفت: این تصادف ها آسیب های جدی به مردم وارد کرده است لذا مردم باید به حوزه ترافیک توجه جدی داشته باشند.

شرافتی، میانگین سنی۸۰ درصد جانبخاتگان را تا ۴۵ سالگی و افراد جوان عنوان کرد و گفت: این ها جوانان ما هستند و وقتی این جان خود را از دست می دهند، آثار روحی، معنوی و مادی به خانواده و جامعه وارد می کنند که غیر قابل جبران است.

وی ادامه داد: در همین شهر گرگان که باید برای سایر شهرها الگو باشد، در سال ۹۶، حدود ۱۵۰ درصد افزایش جانباختگان را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور گلستان با بیان این که ۶۰ درصد فوتی های بر اثر تصادف در گرگان، در کمربندی جان خود را از دست دادند، گفت: این کمربندی اکنون هسته مرکزی شهر شده و باید کمربندی جابجا شد.

وی اظهار کرد: ۹۵ درصد افرادی که امسال جان خود را از دست دادند، موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بودند؛ بر همین اساس اگر موتور سیکلت سواران و عابران قانون مند باشند حوادث کاهش می یابد.

سرهنگ شرافتی اضافه کرد: در گرگان پل های مکانیزه نصب شده است و اگر عابران از این پل ها استفاده کنند، درصد حوادث و فوتی ها را کاهش می دهد.

سهم ۵۰ درصدی فوت عابران در تصادفات

وی آمار فوتی عابران پیاده امسال را ۵۰ درصد کل فوتی ها بیان کرد و گفت: جوان ۲۰ ساله به جای استفاده از پل عابر پیاده، دقیقا از زیر پل عبور کرده و جانش را از دست داد. از این مصادیق زیاد داریم لذا حتما به قوانین و مقررات این بخش توجه شود.

وی با تاکید بر این که ۸۳ درصد مجروحان هم عابران پیاده و موتور سواران هستند، افزود: گلستان همیشه رتبه یک یا دو حوادث ترافیکی موتور سیکلت را دارد و این اصلا زیبنده نیست.

وی بیان کرد: چندین هزار کلاه توزیع شده و اگر استفاده می شد آمار تلفات را کاهش می داد.

رئیس پلیس راهور گلستان عمده موتور سیکلت سواران را نوجوانان عنوان کرد و افزود: خانواده ها در شرایطی که فرزندشان به سن قانونی نرسیده است موتور سیکلت تهیه می کنند که این کار در نوع خودش بسیار اشتباه است.

وی تصریح کرد: جوانان با حرکات نمایشی و مارپیچ هم جان خود و هم سایر شهروندان را به خطر می اندازند.

وی همچنی از بیش از ۴۷۳ هزار تخلفِ اعمال قانون شده در گلستان خبرداد و گفت: نزدیک به پنج هزار موتورسیکلت متخلف توقیف شده است.

شرافتی ادامه داد: در گلستان بیش از ۹۵ دوربین داریم که روزانه بیش از ۶۰۰ فقره تخلف را ثبت می کنند.

وی با تاکید بر این که اصلا دنبال جریمه و برخوردهای ایجابی نیستیم، گفت: اگر برخورد یا جریمه ای می شود برای نظم بخشی است و ما تحت هیچ شرایط دنبال درآمدزایی نیستم.

سرهنگ شرافتی اظهار کرد: در حوزه راهنمایی رانندگی برخی برنامه ها را داریم. دنبال این هستیم که با روش های الکترونیکی و آموزش تخلفات را کاهش داده و فرهنگ رانندگی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵ دستگاه در حوزه ترافیک مسئول هستند و چقدر خوب است که آن ها هم به درستی وظایف خود ران انجام دهند. باید زیرساخت های ما تامین و ایمن شود تا به استانداردهای لازم برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه