English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌گیلان:

می کوشیم در خدمات رسانی به بیماران دیالیزی نقصانی ایجاد نشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ‌گیلان گفت: دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی گیلان فرسوده است اما می کوشیم در خدمات رسانی به بیماران دیالیزی نقصانی ایجاد نشود.

می کوشیم در خدمات رسانی به بیماران دیالیزی نقصانی ایجاد نشود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم افتتاح مرکز دیالیز کاسپین با اشاره به این که افتتاح مرکز دیالیز کاسپین برکات زیادی برای بیماران کلیوی استان گیلان دارد، اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر یک هزار و 80 بیمار دیالیزی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از خدمات‌رسانی 225 دستگاه دیالیز در استان گیلان خبر داد و افزود:  51 دستگاه دیالیز مربوط به بخش خصوصی است. در این زمینه دستگاه‌های دیالیز بخش دولتی با فرسودگی مواجه است و استان گیلان هم اکنون در بخش دولتی نیازمند 70 دستگاه دیالیز است.

وی پایداری و تداوم یک بخش دیالیز را مهم‌تر از راه اندازی و ایجاد آن عنوان کرد و گفت: تداوم و پایداری یک بخش دیالیز هزینه‌های زیادی را به‌دنبال داشته و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر این که تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بخش‌های دیالیز، هزینه‌های گسترده‌ای را برای دانشگاه علوم پزشکی دارد، خاطرنشان کرد:  در تامین هزینه های ارایه خدمات به بیماران دیالیزی استان در بخش دولتی، با چالش های زیادی مواجه هستیم اما اجازه نمی دهیم که در خدمات رسانی به این بیماران، نقصانی ایجاد شود.

وی در ادامه سخنانش با بیان این دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای شناسایی بیماران کلیوی و سایر بیماری ها غیرواگیر برنامه دارد، اظهار کرد: 74 درصد از علت مرگ و میر در جامعه ناشی از بیماری های غیرواگیر است. در این راستا، انجام تمهیدات لازم برای غربالگری و شناسایی قبل از بروز بیماری بسیار اهمیت دارد و دانشگاه علوم پزشکی  با آماده سازی ده کلینیک ویژه و اصلاح نظام ارجاع در حال تحقق این مهم است که امیدواریم تا پایان سال 96 اجرایی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز صمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای گسترش خدمات درمانی در استان، گفت: از بودجه ای که هر ساله می نویسیم، دو سوم برای شرکت های دولتی و یک سوم مربوط به مجموعه حاکمیت یا دولت است.

 غلامعلی جعفرزاده افزود: اصرار ما این است که همه کارها در سیستم دولتی انجام شود این در حالی است که بیش از 97 درصد درمان خیلی از کشورهای پیشرفته توسط بخش خصوصی انجام می گیرد.

 وی راه اندازی مرکز دیالیز کاسپین رشت را کار خوبی دانست و خاطر نشان کرد: بایستی از این مرکز حمایت کنیم.

به گزارش موج، مرکز دیالیز کاسپین با ظرفیت 30 تخت دیالیز و با اعتبار 40 میلیارد ریال  با حضور جمعی از مسوولین و پزشکان استان گیلان در رشت افتتاح شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه