English

سیل مسیر مهرستان -سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: مسیر مهرستان - سرباز در جنوب استان به دلیل وقوع سیل و طغیان رودخانه ماشکید مسدود شده است.

سیل مسیر مهرستان -سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان را مسدود کرد

به گزارش خبرگزاری موج، 'غلامرضا اربابی'  افزود: این مسیر از ساعت 20 امشب تا اطلاع بعدی مسدوداست.
وی توضیح داد: با آغاز بارندگی ها در جنوب استان تاکنون در ایرانشهر 31 میلی متر، اسلام آباد سراوان 3،4 میلی متر و چاهوک مهرستان 7 میلی متر بارش گزارش شده است.
اربابی گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی و پیرو اطلاعیه جوی شماره 22، تا جمعه جریانات مرطوب جنوبی تقویت شده و در نواحی جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان در ساعت های بعدازظهر و شب رشد ابر، رعد و برق با رگبار به نسبت سنگین باران و باد شدید لحظه ای رخ خواهد داد.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: دراین اطلاعیه آمده است با توجه به ماهیت توفان های تندری، در این مدت جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و بارش تگرگ بسیار محتمل بوده و بادهای شدید لحظه ای می تواند منجر به بروز خسارت شود.
وی گفت: توصیه می شود مردم از اسکان و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری و در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در فضای باز اجتناب کنند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه