English

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان سمنان:

۱۶۲ رابط ویژه زنان در کانون های فرهنگی مساجد سمنان فعالیت می کنند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان سمنان بابیان اینکه 162 رابط زن در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت دارند، گفت: زمینه احیای گفتمان نظام زن و خانواده فراهم است.

۱۶۲ رابط ویژه زنان در کانون های فرهنگی مساجد سمنان فعالیت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان عصر پنج شنبه در همایش استانی خواهران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنات به میزبانی اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه برای ساختن جامعه ای سالم و پرورش نسلی که آینده ایران را رقم بزند به گفتمان خانواده نیاز داریم، ابراز داشت: دشمن می خواهد که مسجد نباشد تا بتواند جایگاه زن را مورد لغزش قرار دهد ولی ما با احیای نظام خانواده توطئه های آنها را نقش برآب می کنیم.

وی افزود: با نگاهی به سیر تاریخ به روشنی می توان دریافت که غربی ها و استمعارگران از زمان رضا خان می خواستند تا حجاب را از سر بانوان ایرانی دور کنند لذا این قانون استعماری است که از زن سو استفاده کند اما اسلام با طرز تفکر نوین، زن را عنصر سازنده برای کشور خود قرار داد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان سمنان با بیان اینکه از دامن زن تمدن شکل خواهد گرفت، ابراز داشت: این خواسته حق و به جایی است که برای گفتمان سازی نظام زن و خانواده تلاش کنیم تا بتوانیم آینده ای را نه تنها برای ایران بلکه برای دنیا رقم بزنیم لذا در گام نخست باید فعالان فرهنگی ازطریق کانون های مساجد خانواده ها را در تربیت فرزند یاری کنند.

حدادیان در ادامه تصریح کرد: احیای گفتمان نظام زن در خانواده در بستر مسجد فراهم است تا بتوانیم تربیت فرزندان را اسلامی و هدفمند کنیم لذا رابطان خواهر با بر دوش گرفتن این بار فرهنگی می کوشند تا با برپایی نمایشگاه های حجاب و عفاف در آینده گفتمان اسلامی را در میان زنان فرهیخته جامعه به نحو احسن پیگیری کنند.

وی افزود: موضوعات و مباحث دینی برای مردم شناخته نشده است و این مهم می طلبد تا خانواده را به سوی کانون های مساجد ترغیب و تشویق کنیم لذا به نظر می رسد بتوانیم با برگزاری نشست های استانی و برپایی نمایشگاه گفتمان نظام زن، بنیان های اصیل خانواده اسلامی را بیش از بیش در جامعه ترویج کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه