English

ساری در صحن علنی مجلس؛

کانون اصلی تولید ریزگردها در داخل ایران است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی بر لزوم احیای تالاب‌های خوزستان و رفع مشکلات در زمینه قطعی آب و برق این استان تأکید کرد

کانون اصلی تولید ریزگردها در داخل ایران است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، علی ساری گفت: در حال حاضر کانون اصلی تولید ریزگردها در داخل ایران است؛بنابراین باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وجود گرد و غبار و ریزگرد در ایران در چند سال اخیر به دلیل خشک شدن تالاب‌ها در ایران و عراق است.

ساری افزود: حدود دومیلیون هکتار از تالاب‌های کشور عراق و 40درصد از تالاب‌های خوزستان خشک شده است و راه‌حل آن اقدامات کارشناسی براساس هر منطقه و احیای تالاب‌ها است.

وی ادامه داد: اوج خشک شدن تالاب‌ها مربوط به سال‌های 87 و 89 است که بخش قابل توجهی از 2.5 میلیون هکتار تالاب عراق خشک شد و تالاب بین‌النهرین در حال خشک شدن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تعطیلی مدارس و ادارات و قطعی آب و برق مردم استان خوزستان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است؛بنابراین باید اقدامات جدی در این راستا صورت گیرد و تالاب‌های هور‌العظیم و شادگان احیا شوند ؛البته اقدامات دولت در این راستا قابل تقدیر است؛اما امیدوارم این اقدامات تداوم یابد و مصوبات در این رابطه به طور کامل اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی