English

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان:

۹ مرکز درمانی توسط تامین اجتماعی گلستان احداث می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به کمبود تخت بستری در گلستان گفت: ۹ مرکز درمانی توسط تامین اجتماعی گلستان احداث می شود.

۹ مرکز درمانی توسط تامین اجتماعی گلستان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری موج، احمد نصرتی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی استان گلستان ۹ پروژه مرکز درمانی در دست اقدام دارد که بخشی از این پروژه ها کامل شده اند.

نصرتی در این راستا گفت: مرکز هشت هزار متری سرپایی حکیم جرجانی گرگان، سرتخت بیمارستان خاتم الانبیا گنبد و درمانگاهای تخصصی آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول افتتاح شده اند.

وی ضمن اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی تامین اجتماعی در این راستا نسبت به ۳۷ سال گذشته تصریح کرد: پروژه های کلاله و مینودشت و بندرگز هم در سال جاری انجام خواهد شد.

نصرتی با یادآوری کمبود حدود دوهزار و ۸۰۵ تخت تخت بستری در گلستان ادامه داد: بودجه سازمان تامین اجتماعی گلستان در سال ۹۶، ۴۲۰ میلیارد تومان است که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در مجموع این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان بیان کرد: در این پروژها تا کنون ۳۴ نیروی استخدامی داشتیم و به زودی نیز ۴۳ نیرو برای بیمارستان گنبد استخدام خواهیم کرد.  

هزینه اعزام بیمار برعهده تامین اجتماعی است

وی در ادامه ضمن تشریح بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در بخش درمانی به دو صورت درمان مستقیم ملکی و درمان غیرمستقیم به بیمه شده تامین اجتماعی خدمات می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش درمان مستقیم تامین اجتماعی گلستان دو بیمارستان و هفت مرکز سرپایی دارد و در بخش غیرمستقیم با بیش از هزار و ۲۰۰ مرکز کلینیکی و پاراکلینیکی و ۲۴ بیمارستان قرارداد دارد.

نصرتی افزود: اگر بیماری در مرکز ملکی تامین اجتماعی درمان نشود، تامین اجتماعی آن را به هر بیمارستانی که در سطح کشور یا خارج از کشور نیاز باشد اعزام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هنگامی اعزام صورت می گیرد صفر تا صد هزینه را تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

مراجعه سالانه هر فرد به پزشک تعریف شده است

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: طبق تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هر شهروند ایرانی، در طول سال، فارغ از این که بیمه شده است یا نه، به پزشک عمومی کمتر از ۲.۶ بار و به پزشک متخصص کمتر از ۱.۸ بار باید مراجعه کند، همچنین هر ۱۲ سال یکبار باید بستری شود.

احمد نصرتی افزود: سال ۹۵ در گلستان در بخش درمانی مستقیم تامین اجتماعی دومیلیون و ۶۲۶هزار و ۹۴۰ بیمار و در درمان غیرمستقیم ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار بیمار ویزیت شدند که باتوجه به نرم وزارت بهداشت هر بیمار حدود ۲۶ بار به ما مراجعه کرده است که بخشی از این مراجعات مکرر و غیرمنطقی به سوتغذیه مربوط است.

نصرتی در خصوص حذف دفترچه بیمه نیز خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ در مراکز ملکی و سرپایی تامین اجتماعی این اتفاق افتاده است و در سال ۹۶ توسعه پیدا خواهد کرد.

بیمارستان خاتم الانبیا و حکیم جرجانی مجوز IPD  دارند

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با اشاره به پتانسیل بسیار قوی تیم پزشکی گلستان گفت: تامین اجتماعی گلستان موفق شده است که بیماران خارجی را از کشورهای مختلفی همچون ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان تحت عنوان IPD پذیرش کند.

احمد نصرتی گفت: بیمارستان خاتم الانبیا گنبد و حکیم جرجانی گرگان مجوز IPD را از وزارت بهداشت و درمان کشور را دارند.

وی در خصوص دیگر افتخارات سازمان تامین اجتماعی گلستان افزود:  سازمان تامین اجتماعی گلستان در هفت بار متوالی از جمله سال ۹۵ در اجرای برنامه های سند استراتژیک سازمان تامین اجتماعی اول شده است. ​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه