English

مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمانشاه:

اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان پایه دهم وجود ندارد

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه بابیان اینکه اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان پایه دهم وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان با در نظر گرفتن استعدادهای خود، آینده شغلی خود را بر اساس آن تعیین کنند.

اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان پایه دهم وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سلیمان محبی اظهار داشت: هدایت تحصیلی در پایه نهم هدایت دانش‌آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علایق آن‌ها به‌تناسب امکانات و نیازهای کشور است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه بابیان اینکه اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان ورودی پایه دهم وجود ندارد، گفت: هنرستان‌های استان با امکانات خوب جزو بهترین‌ها هستند، اما به علت تمایل کم دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای و کاردانش، هنرجوی کمتری دارند.

وی تحصیل حجم زیادی از دانش‌آموزان در رشته‌ها نظری را موجب به هم زدن توازن شغلی دانست و تصریح کرد: رقابت در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی سنگین است و دانش‌آموزان در این رشته‌ها سال‌ها برای قبول شدن در رشته موردنظر در دانشگاه پشت کنکور سپری می‌کنند.

محبی به اولویت‌های ذکرشده در برگه هدایت تحصیلی اشاره و بیان کرد: رشته‌ای که در برگه هدایت تحصیلی بیشترین نمره را دارد در اولویت قرار دارند و برای ثبت‌نام اولویت باکسانی است که انتخاب نخست آن رشته را آورده باشند، البته برخی از رشته‌ها برای ثبت‌نام ظرفیت مشخصی دارند.

این مسئول از دانش‌آموزان خواست با آگاهی انتخاب رشته کنند و با در نظر گرفتن استعدادهای خود، آینده شغلی خود را بر اساس آن تعیین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه