English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان :

تاکنون بیماری‌های مشترک دام و انسان در استان گیلان مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه مرز بین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برداشته‌شده است گفت: بیماری‌های مشترک بین دام انسان در استان ما تحت کنترل است.

تاکنون  بیماری‌های مشترک دام و انسان در استان گیلان مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری موج از رشت،  محمدرضا نقی‌پور  امروز در جمع خبرنگارن با اشاره به استراتژی و برنامه‌های پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در فصل تابستان اظهار کرد: مرز بین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان برداشته‌شده و ما باید به‌صورت مشترک این مسئله را بررسی کنیم.

وی با اذعان به اینکه سعی داریم بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان را در جمعیت حیوانات کنترل کنیم گفت: باید اجازه ندهیم که این نوع بیماری وارد جمعیت انسان‌ها شود و خوشبختانه ما در قضیه آنفولانزا پرندگان توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شبکه‌های اجتماعی اطلاعات و آگاهی مردم را بیشتر کرده است و مردم بیشتر مراقب سلامتی خود هستند اما بازهم باید مراقب باشیم که موجب نگرانی وحشت در میان مردم از طریق پخش شایعات در فضای مجازی نشویم.

نقی‌پور با اشاره به روند بررسی و تشخیص بیماری‌های مشترک بین دام و انسان افزود: پس از ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به تهران و دریافت پاسخ و مشاهده علائم بالینی بیماری‌های مشترک اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی بابیان اینکه تاکنون موارد خاصی از نوع بیماری‌های مشترک در استان گیلان مشاهده نشده است افزود: موارد مشکوکی بوده که متخصصین، بیمار را بررسی کردند اما هیچ‌کدام از این علائم خونریزی نداشتند، ولی بازهم بیمار را بستری و درمان کردند.

وی با اشاره به شیوع دیگر بیماری‌ها در فصل تابستان گفت: معمولاً در فصل تابستان بیماری و با و ازاین‌دست به بیماری وجود داشت  که خوشبختانه ما مورد خاصی نداشتیم و می‌توانیم به این موضوع اشاره‌کنیم که بیماری‌های مشترک در استان ما تحت کنترل است و خدا رو شکر مورد خاصی گزارش نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه