English

تلاش دولت برای به سرانجام رسیدن لایروبی اروند

لایروبی 7نقطه بحرانی آبراه بین‌المللی اروند به 210 میلیون یورو هزینه نیاز دارد که باید 2 کشور به طور مشترک آن را تأمین کنند.

تلاش دولت برای به سرانجام رسیدن لایروبی اروند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مدیر کل بندر و دریا نوردی خرمشهر گفت: لایروبی 7نقطه بحرانی آبراه بین‌المللی اروند به 210 میلیون یورو هزینه نیاز دارد که باید 2 کشور به طور مشترک آن را تأمین کنند.

 عادل دریس افزود: از این میان لایروبی 12میلیون مترمکعب از این آبراهه ضروری و حیاتی است و برای انجام آن 60 میلیون یورو اعتبار لازم است.

وی اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی از راهبردهای اساسی دولت تدبیر و امید است و منطقه آزاد اروند زیرساخت‌های لازم را برای توسعه صادرات این محصولات فراهم کرده است. بر اساس ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه، آبراه استراتژیک اروندرود به طور کامل و در مدت 4 سال لایروبی خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ده‌ها شناورغرق شده دوران جنگ تحمیلی در اروندرود، افزود: تاکنون 180 مغروقه از رودخانه کارون و اروند خارج شده اما همچنان 61 مغروقه باقی مانده است. از این تعداد 43 فروند از این شناورها در وسط آبراهه اروند به سمت ساحل ایران قرار دارند که کارهای قانونی شناور‌سازی آن انجام شده است.

18 فروند به سمت ساحل عراق هستند که برای شناورسازی آنها باید این کشورهمکاری‌های لازم را انجام دهد. این مقام مسوول افزود: از سال ۷۲ تاکنون ۱۸۰ فروند شناور مغروقه از آبراه اروند و رود کارون خارج شده که ۵۵ فروند آن از آبراه اروند و ۱۲۵ فروند آن از رود کارون بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه