English

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد:

تعیین تکیلف بیش از ۱۲ هزار هکتار از موقوفات استان اصفهان تاپایان شهریور ماه

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 12 هزار هکتار زمین مورد اختلاف اداره اوقاف و امور خیریه با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری وجود دارد که این موضوع در کارگروه حل اختلافات اراضی موقوفات استان در دست بررسی قرار دارد.

تعیین تکیلف بیش از 12 هزار هکتار از موقوفات استان اصفهان تاپایان شهریور ماه

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: در راستای بررسی و حل اختلاف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان نشست مشترکی بین این ادارات  شهرستان خوانسار برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگروه تخصصی 12 هزار و 971 هکتار از زمین مورد اختلاف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مطرح شده است که تا کنون 5000 هزار هکتار از این اراضی مورد اختلاف بررسی شده و به به نفع موقوفه حل و فصل شده است و بیش از 7000 هکتار دیگر از این اراضی همچنان مورد اختلاف وجود دارد که در این نشست بررسی شدند و راهکارهای حل اختلافات فی مابین این ادارات نیز در این راستا بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی خاطر نشان شد:  در این نشست مقرر شد اختلافات فی مابین این ادارات حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری و براساس راهکار مشترک مورد تایید طرفین و همچنین براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که در راستای قوانین و دستور العمل های اجرایی تبصره 6 قانون الحاق، دو تبصره به قانون ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفات به امضا رسیده است حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این نشست که با هدف صیانت از حقوق موقوفات و واقفان نیک اندیش و با رویکرد احیای موقوفات جهت اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش برگزار شد که همچنین در این نشست سعیدی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بر حل اختلاف فیمابین ادارات و احیای موقوفات براساس قوانین جاری تاکید کرد.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: موقوفات مورد اختلاف این ادارات در شهرستان های خوانسار، فریدن، مبارکه، کوهپایه، تیران و کرون، شهرضا، چادگان، گلپایگان، لنجان، نایین و اصفهان واقع شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی