English

مسوول دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر گلستان

حدود ۵ تن موادمخدر در استان گلستان کشف شد

مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان با اشاره به کشف حدود ۵ تن موادمخدر در استان گلستان در سال گذشته گفت: براساس اعلام دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان گلستان در بحث شیوع موادمخدر رتبه دوم کشوری را دارد.

حدود ۵ تن موادمخدر در استان گلستان کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمودرضا روحانی‎فرد صبح امروز در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر با اشاره به پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: با توجه به حساسیت و اولویتی که مدیران کشوری و لشکری و مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‎های اجتماعی دارند، اعتیاد جزء اولویت آسیب‎های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیچیدگی مبارزه با مواد مخدر گفت: با وجود دستاوردهای بزرگ بشریت در عرصه‎های مختلف اجتماعی اقتصادی نظامی علمی و غیره تهدیدات ناشی از آسیب‎های اجتماعی بر پیشرفت و سعادت انسان‎ها سایه انداخته چنان که رفاه را از انسان‎ها سلب می‎کند و در راس این آسیب‎ها بحث موادمخدر است.

روحانی‎فرد افزود: امروزه پس از فقر، عوامل زیست محیطی و تهدیدات هسته‎ای، موادمخدر به عنوان چهارمین بحران در جهان محسوب می‎شود و هیچ کشوری در دنیا نیست که عاری از موادمخدر بوده و از این بلای خانمان‎سوز در امان باشد و امروز شاهد آن هستیم که نزدیک به 250 میلیون نفر در دنیا معتاد هستند.

مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان تاکید کرد: در ایران اسلامی که پرچمدار مبارزه با موادمخدر است تعداد بی‎شماری معتاد وجود دارد و با توجه به آمار و ارقام موجود مسئولان دست‎اندرکار این حوزه باید فعالیت‌شان دوچندان شود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 700 نوع مواد مخدر در دنیا وجود دارد که این امر زنگ خطری است برای متولیان که با دقت و حساسیت بیشتری اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان با اشاره به کشف 2 تن و 400 کیلو موادمخدر در سال 94 و حدود 5 تن مواد در سال گذشته، افزود: براساس اعلام از سوی دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، استان گلستان در بحث شیوع مواد مخدر رتبه دوم کشوری را دارد.

وی افزود: دولت به تنهایی نمی تواند با این بلای خانمان‎سوز مبارزه کند و مردم، تشکل‎های مردمی و آحاد جامعه به کمک مسوولان بیایند و در کنار مقابله با مواد مخدر، اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه را در راس فعالیت‎ها و برنامه‎ها قرار دهیم.

فیروزی فرماندار بندر ترکمن نیز در این همایش با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: در حوزه مبارزه با موادمخدر بخش دولتی و نهادهای متولی اقدامات خوبی انجام می‎دهند اما آنچه که مورد تاکید است اجتماعی کردن آن است یعنی استفاده از ظرفیت‎های مردمی در این حوزه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه