English

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان مطرح کرد

ساماندهی ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان گلستان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: ۲ هزار و ۲۶۲ سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان ساماندهی و شناسنامه دار شده و فعالیت می‌کنند.

ساماندهی ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا چراغعلی، ظهر امروز در نخستین نشست منطقه‌ای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شرق گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: 2 هزار و 262 سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف در استان گلستان فعالیت می‌کنند، البته سمن‌های زیادی هم هستند که فعالیت می‌کنند اما شناسنامه ندارند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: از این تعداد بیش از 100 سمن در حوزه وزارت کشور، فرمانداری‎ها و استانداری است.

وی تصریح کرد: فصل مشترک همه سمن‎ها این است که همه خیریه هستند زیرا همه فعالیت‎های سمن‎ها در راستای ارتقاء شاخص‎های ورزشی، دینی، فرهنگی، محیط زیست و غیره است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: همه فرمانداران موظفند تا جلسات منظم تقویم شده با تشکل‌‎های مردمی داشته باشند و سازمان‎های مردم نهاد نیز نباید موضوعات و برنامه‎های خود را منوط به حمایت مالی کنند.

چراغعلی افزود: درست است که مسائل مالی یک اصل است اما شما تشکل‎ها باید در راستای فعالیت‎های خود بتوانید از امکانات و ظرفیت‎های دستگاه‎های اجرایی در جهت آموزش مردم برای کاهش آسیب اجتماعی استفاده کنید.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان تاکید کرد: بهره‎‌گیری و برخورداری دستگاه‎های اجرایی و سازمان‎های مردم‌نهاد از ظرفیت یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف سازمانی مشترک یک اصل مهم است.

وی گفت: تشکل‎ها می‎توانند شبکه‎سازی کنند اما از آنجایی که شبکه‎ها دارای قوانین خاص هستند می‎توانند با انتخاب نماینده‎ای از بین خود و ارتباط با فرمانداران مشکلات مربوطه را بررسی و مرتفع کنند.

چراغعلی گفت: متاسفانه برخی از تشکل‎ها در استان وضعیت خوبی ندارند و ما به دنبال کمیت نیستیم بلکه هدف ما ارتقای کیفیت کار تشکل‎ها است.

وی یادآور شد: شما خط مقدم مسائل و مشکلات مردم هستید و ما برای برون رفت از مشکلات کشور نیاز به شما داریم، زیرا دولتی‎ها به تنهایی قادر به پیشبرد مسائل کشور و استان نیستند.

چراغعلی تصریح کرد: تجربیات موفق دنیا نشان می‎دهد که سازمان‎های مردم نهاد و مردم خط مقدم پیشرفت‎ها و شاخص‎های مختلف در دنیا و کشور هستند و ما تمام قد پشتیبان این سازمان‎ها هستیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان اظهار داشت: حمایت ادارات و تعامل بین دستگاه‎ها برای حمایت از سازمان‎های مردم نهاد توسط فرمانداری‎ها صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه