English

معاون استاندار گلستان:

۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه سایت میگوی گمیشان اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه سایت میگوی شهرستان گمیشان اختصاص یافته است.

۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه سایت میگوی گمیشان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، محمود ربیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سایت میگوی گمیشان اظهار داشت: در قالب ماده 36 برای تولید میگو امسال 200 میلیارد ریال به شیلات استان گلستان اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود تولید میگو امسال در استان بین 30 تا 35 درصد افزایش داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای تولید و پرورش میگو 3200 متر کانال درجه یک برای انتقال آب دریای خزر به استخرهای پرورش در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان تصریح کرد: 3200 متری هم در قالب این طرح زهکش در حال احداث است و  تاسیسات برق و دیگر تاسیسات که برای پرورش و بسته‎‌بندی و صادرات میگو مورد نیاز در حال اجرا است.

ربیعی افزود: پیش‎بینی می‎شود امسال 30 تا 35 درصد افزایش تولید داشته باشیم که تولید به 1500 تن میگو برسد.

وی تاکید کرد: تولید میگو در سال 94 در استان گلستان 750 تن و پارسال به 1200 تن رسید که بیش از 80 درصد آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا صادر شد.

ربیعی اظهار داشت: این افزایش به علت افزایش سطح زیر کشت و آبگیری فضای بیشتر در منطقه گمیشان ایجاد می‌شود و سبب رونق منطقه و ایجاد اشتغال در بخش شیلات منطقه می‎شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان افزود: وجود آب لازم، املاح و اقلیم مناسب منطقه گمیشان نوید تولید و اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این منطقه بخصوص در بخش آبزی‎پروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه