English

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان مطرح کرد

بدهکاری ۱۵ میلیارد تومانی دولت ‌به‌ تامین اجتماعی ‌گلستان‌

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: دولت در بخش هدفمندی یارانه‎ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی استان بدهکار است.

بدهکاری ۱۵ میلیارد تومانی دولت ‌به‌ تامین اجتماعی ‌گلستان‌

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر نیک‎نیا ظهر امروز با اشاره به هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: در تامین اجتماعی استان گلستان بیش از 13 واحد اجرائی، 6 شعبه اقماری و 3 کارگزاری رسمی فعالیت می‌کنند که میزان اعتبار این سازمان در استان 620 میلیارد تومان است که بیش از 580 میلیارد تومان آن هزینه‌های سازمان است که این جز هزینه‌های درمانی سازمان است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان بیش از 243 هزار بیمه شده اصلی و 35 هزار و 900 نفر هم مستمری‎بگیر تامین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان افزود: در استان 44 هزار و700 کارگاه فعال هستند که 160 هزار نفر در این کارگاه‎ها فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: 35 هزار و 900 نفر مستمری‎بگیر در گلستان وجود دارد که امسال 3 هزارنفر به تعداد آنها افزود شده و در حدود 40 میلیارد تومان مقرری به آنها پرداخت می‎شود.

نیک نیا  درباره دیگر اقشار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گلستان هم گفت : بیش از 18 هزار و500 نفر در بخش ساختمانی مشغول هستند و در بخش کشاورزی هم بیش از 17 هزار و 400 نفر، 2 هزار و750 نفر در بخش باربری و 18 هزار و 200 نفر راننده درون و برون شهری و بیش از 10 هزار نفر در بخش قالیبافی فعال هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان درباره کارگاه‌های فعال استان که دولت از آنها حمایت می‎کند هم گفت: بیش از 66 هزار نفر در این بخش فعالیت می‎کنند که دولت در بخش هدفمندی یارانه‎ها بیش از 15 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی استان گلستان بدهکار است.

وی تاکید کرد: در طول سال گذشته بازرسان این سازمان بیش از 82650 بازدید از کارگاه‎ها برای شناسایی کارگران داشته‎اند تا تخلفات به کمترین حد خود برسد.

نیک نیا تصریح کرد: 740 هزار  نفر در استان گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود 39 درصد هم‎استانی‎ها را در برمی‎گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که 55 درصد کارگاه‎های تولید فعال در استان، یک نفر کارگر دارند، گفت: تنها 5 درصد کارگاه‎های بالای 50 نفر کارگر دارند و بقیه یا تعداد کمتر از 20 نفر، 5 نفر و یک نفر کارگر دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان تاکید کرد: اقدامات و کارهایی که  در دولت الکترونیکی شد سبب شده خدمات به مردم و بیمه‎شدگان بیشتر شود و از جمله این خدمات می‎توان به استقرار صورت لیست و مزد کارگران در سیستم اینترنتی اشاره کرد و همچنین استقرار و سامان مشاهده مستمر‎بگیران، از دیگر خدمات بوده است.

وی افزود: دریافت پرینت حقوق کارگران و مستمری‎بگیران در سامانه واریز وجه حق بیمه کارگران از طریق کارفرمایان از منزل، خدمات دیگر دولت الکترونیک بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه