English

مدیرکل زندان های استان اصفهان خبر داد:

۸۱ درصد از زندانیان سال ۹۵ فاقد سابقه کیفری بوده اند

مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت : 81 درصد از زندانیان استان در سال قبل فاقد سابقه کیفری بودند و 19 درصد سابقه کیفری داشتند.

81 درصد از زندانیان سال 95 فاقد سابقه کیفری بوده اند

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، گرجی زاده در جمع اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه همه موظف برای پیشگیری در وقوع جرم هستیم اظهار داشت: درسال گذشته 30 هزار و 500 نفر ورودی به زندان داشته‌ایم که نسبت به سال 94 حدود 1.8 درصد کاهش ورودی‌ها را نشان می‌دهد.

وی گفت: 96 درصد از آمار زندانیان را مردان و 4 درصد را زنان به خود اختصاص داده اند با توجه باینکه 3 درصد از این افراد بی سواد و 57 درصد متاهل هستند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان افزود: 10 هزار و 300 نفر زندانی در سال گذشته به مرخصی رفته‌اند که در مجموع روزهای مرخصی رفته 563 هزار روز ‌شده است.

وی گفت: سال گذشته 29 هزار زندانی در استان آزاد شدند که دو هزار و 400 نفر نیز در این مدت از یک تا سی جز قرآن را حفظ کردند.

گرجی زاده  افزود: در سال 95 یکهزار و 115 زندانی در استان  اصفهان نیز ادامه تحصیل دادند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش هزار و ۳۸۴ مورد اشتغال ایجاد شده است، اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۸۸۰ نفر در سال گذشته زندانیان موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای بدون آرم زندان شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: سه هزار و 500 نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و یک هزار و 135 خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته‌اند.

 وی بیان داشت : در سال گذشته دو میلیارد تومان حقوق به زندانیان پرداخت شد که نسبت به سال‌های گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

گرجی زاده افزود: در سال گذشته مواد مخدر با ۲۶ درصد بیشترین دلیل ورود به زندان‌های استان اصفهان بوده است.

وی بیان کرد: همچنین ۵۰ درصد از زندانیان استان اصفهان را نیز زندانیان جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند.

وی افزود:  سرقت با ۲۰ درصد، جرم علیه اشخاص با ۱۴ درصد و محکومیت‌های مالی با ۱۳ درصد از دیگر جرایم زندانیان ورودی به زندان‌های استان اصفهان در سال گذشته بوده است.

به گفته گرجی زاده، از سال 90 تاکنون 930 زندانی با کمک خیران و تامین مبلغ چهار میلیارد تومان از زندان‌های استان آزاد شدند و این در حالیست که مردم نیکوکار در سال 95 نیز با پرداخت 70 میلیارد تومان 751 زندانی را از بند رها کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال 57 جشن گلریزان در مناطق مختلف استان برگزار شد، افزود: با برگزاری این جشن ها و کمک 7میلیارد تومانی مردم 430 نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: تعداد زندانی‌های کشور در بین کشورهای اسلامی رتبه اول، در بین کشورهای آسیا چهارم و در بین کشورهای جهان رتبه هشتم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی