English

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان:

رتبه دهم استان گیلان در زمینه تولید برق در فصول گرم سال

بلبل‌آبادی با اشاره به میزان تولید برق استان گیلان نسبت به کل کشور افزود: استان گیلان در زمینه تولید برق کشور، معمولاً در فصول زمستان رتبه پنج یا شش و در فصول گرم سال رتبه دهم را به خود اختصاص می‌دهد.

رتبه دهم استان گیلان در زمینه تولید برق در فصول گرم سال

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، عظیم بلبل‌آبادی بابیان اینکه دو هزار و 816 مگاوات  ظرفیت نامی نصب‌شده نیروگاه‌های استان گیلان است اظهار کرد: خوشبختانه میزان تولید انرژی برق در استان بیش از نیاز مصرف استان است و ما مازاد انرژی موردنیاز را به استان‌های هم‌جوار ترانزیت می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث تلفات انرژی گفت:  متوسط تلفات کل  کشور در سال 94 ، 2.89 درصد است که در سال 95  به  2.8 درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه میزان تلفات تکلیفی استان، 26 درصد زیر میانگین کشوری است افزود: در سال 95 میزان تلفات تکلیفی  برای شبکه انتقال و فوق  توزیع استان گیلان 2.23 درصد بود که خوشبختانه توانستیم آن را به 2.22 درصد برسانیم  و حدوداً یک درصد آن را زیر مقدار تکلیفی محدود بکنیم و از این بابت عملکرد مناسبی در تلفات شبکه انتقال و فوق توزیع دارد.

بلبل‌آبادی با اشاره به میزان تولید  برق استان گیلان نسبت به کل کشور افزود:  استان گیلان در زمینه تولید برق کشور، معمولاً در فصول زمستان رتبه  پنج یا شش و در فصول گرم سال رتبه دهم را به خود اختصاص می‌دهد.

وی بابیان اینکه باید سمت انرژی‌های پاک برویم گفت: استان گیلان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و  پاک  از موهبت اللهی  بسیار مناسبی  برخوردار است و در استان شرایط برای احداث نیروگاه باانرژی بادی سه هزار مگاواتی در منطقه منجیل و اطراف آن فراهم‌شده است.

 مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بابیان اینکه استان گیلان در زمینه حضور سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در وضعیت خوبی قرار دارد تصریح کرد: در بخش جنوبی استان ما پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی را داریم و با توجه به مسائل سیاست‌های خارجی که در کشور اتفاق افتاد در زمینه حضور سرمایه‌گذارهای بخش‌های خصوصی  و داخلی در استان با شرایط مناسبی مواجه شدیم و طی یک سال گذشته مذاکراتی برای ایجاد پنل‌های خورشیدی انجام‌گرفته که در سال جاری ان‌شاءالله تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به  احداث نیروگاه‌های جدید گفت: برنامه‌ریزی و رویکرد ما در  مورد انرژی‌های تجدید پذیر این است که در سطح استان میزان تولید بیش از نیاز استان است ما نیاز به نیروگاه‌های حرارتی در استان نداریم اما دو متقاضی در بخش خصوص به میزان 500 مگاوات وجود دارد که تأکید ما بیشتر از انرژی تجدید پذیر است .

بلبل‌آبادی با اشاره به اینکه  با توجه به اینکه رویکرد وزارت نیرو در مورد خرید بسته‌ای تشویقی باعث آمدن سرمایه‌گذارهای خارجی شده است افزود: طبق برنامه ششم توسعه ما باید پنج هزار مگاوات  در بحث استفاده از انرژی‌های نو را در دستور کار داشته باشیم.

 مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان بابیان اینکه مشکل ما هم‌اکنون بحث زمین بدون استفاده در گیلان است افزود:  تعداد زمین‌های بدون استفاده خیلی کم است که این عامل بازدارنده‌ای است منتهی این مشکل قابل‌حل بوده و نیاز به همت سازمان‌های درگیر با این بحث را دارد.

بلبل‌آبادی با اشاره به تأمین انرژی برق پایدار مشترکین در بحث شبکه انتقال افزود: تا به امروز بحث عدم تأمین انرژی و انتقال را نداشتیم و در سال جاری از بابت شبکه انتقال و فوق توزیع مشکلی نداریم و اگر مواردی باشد در بخش‌های دیگری ازجمله خطوط توزیع است که وقتی مصرف بالا می‌رود خطوط آسیب می‌بینند که ممکن است یک خاموشی‌های موقتی داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های که مورد بهره‌برداری قرار گرفته گفت: ظرف 10 روز اخیر پروژه پست سیار 63 به 20 کیلوولت  با ظرفیت نامی 15 مگاولت را که در منطقه سلیماندراب رشت نصب‌شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بلبل‌آبادی با اشاره به بهره‌برداری از یک دستگاه پست 63 به 20 کیلوولت با ظرفیت 80 مگا ولت‌آمپر در مسکن مهر انزلی بیان کرد: مجموع بار مالی دو پروژه  رشت و انزلی 20 میلیارد تومان بود که ظرف  حداکثر دو هفته آینده  یک دستگاه پست سیار نیز در منطقه گلسار با 15 مگا ولت‌آمپر با بار مالی 10 میلیارد تومان  مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به خسارات برف سال گذشته خاطرنشان مرد: 37  درصد خطوط ما تحت تأثیر بارش برف سال 95 مورد آسیب قرار گرفت که ما 3.5 میلیارد تومان اعتبار جهت ترمیم خطوط آسیب‌دیده دریافت کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه