English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

خالی کردن حساب خانه مطبوعات گلستان از مراجع قضایی پیگیری شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درخواست کرد تا بازرسان خانه مطبوعات گلستان پیگیر خالی شدن حساب این خانه از طریق مراجع قضایی باشند.

خالی کردن حساب خانه مطبوعات گلستان از مراجع قضایی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری موج، نوبت اول مجمع فوق العاده خانه مطبوعات استان گلستان روز ۲۹ خردادماه در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با به حد نصاب نرسیدن اعضا به دور دوم کشیده شد.

در نهایت صبح سه شنبه ۱۳ تیرماه نوبت دوم مجمع فوق العاده خانه مطبوعات استان گلستان با دستور جلسه تصمیم گیری قبول استعفای دو عضو و عزل هیئت مدیره خانه مطبوعات برگزار شد و اهالی رسانه گلستان با اکثریت آرا به این دو موضوع رای مثبت دادند.

پس از برگزاری نوبت دوم مجمع فوق العاده اما و اگرها در خصوص برگزاری مجمع مطرح و حواشی آغاز شد.

همه بر صحت انتخابات صحه گذاشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه برگزاری مجمع فوق العاده قانونی و صحیح بود، گفت: ملاک همه مُر مقرراتی است که فراروی ما قرار دارد.

علی‌اصغر فضیلت افزود: طبق اختیارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نظارت بر انتخابات خانه مطبوعات، اساسنامه خانه اصلاح و در مجمع عمومی مصوب شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون خانه مطبوعات، انتخابات برگزار شد و اعضای مجمع در رای‌ گیری سالم شرکت کردند و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان گلستان تشکیل شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه همه بر سلامت و صحت انتخابات صحه گذاشتند و آن انتخابات حتی یک نفر مخالف هم نداشت، اضافه کرد: از همان ابتدا اعلام کردیم از این خانه مطبوعات به دلیل برگزاری انتخاب سالم و قانونی حمایت می ‌کنیم و در این راه از تمام ظرفیت ها استفاده کردیم.

بازرسان عملکرد خانه مطبوعات را به نقد کشیدند

وی با یادآوری اینکه خانه مطبوعات گلستان طبق مقررات و انتخابات شکل گرفت، تصریح کرد: طبق همان مقررات و انتخابات برگزار شده، بازرسان عملکرد خانه را به نقد کشیدند.

فضیلت با تاکید بر اینکه بازرسان به وظیفه خود عمل کرده اند، بیان کرد: بازرسان قانونی خانه مطبوعات گلستان در فرآیند قانونی، مجمع عمومی تشکیل داده و از اعضای هیئت سوال پرسیدند و قانع نشدند.

وی یادآور شد: اعضای حاضر در مجمع عمومی رای دادند و رای آن ها منجر به استعفای دو نفر از اعضای هیئت مدیره و عزل باقی اعضای خانه شد.

فضیلت با بیان اینکه حواشی پیش آمده وقت گیری است، تاکید کرد: همه ما باید به قواعد فرارو و قانون احترام بگذاریم و به جای شعار دادن، به قانون پایبند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم و قرار نیست به هر قیمتی در مسئولیتی قرار بمانیم، در پاسخ به این سوال که آیا برداشت از حساب خانه مطبوعات توسط اعضای هیئت مدیره عزل شده، قانونی است، اظهار کرد: نباید پس از عزل پولی از حساب خانه مطبوعات خارج می شد حالا که این اتفاق افتاده رسیدگی و پیگیری آن در حیطه اختیارات بازرسان خانه مطبوعات استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: فعالیت بازرسان تا برگزاری انتخابات برای مشخص شدن اعضای جدید هیئت مدیره ادامه می یابد.

بازرسان از مراجع قضایی پیگیری کنند

وی با تاکید بر اینکه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان فقط ناظر است و یک قدم از حوزه نظارتش آن طرف تر نمی رود، در پاسخ به این سوال که بازگرداندن مبلغ برداشت شده از حساب خانه مطبوعات گلستان بر عهده چه کسی است، گفت: بازرسان می‌توانند از مراجع قضایی موضوع را پیگیری کنند و اگر این برداشت در فرآیند اختیارات قانونی نبوده، بازرسان می توانند شاکی شوند.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص این موضوع با محاکم قضایی است، ادامه داد: اگر محاکم قضایی نظر ما را به عنوان ناظر استعلام کند، به طور قطع و یقین در خدمت هستیم.

وی یادآور شد: آنچه مسلم است اینکه هر کسی بعد از عزل و یا استعفا اجازه دخل و تصرف در مسائل مالی را ندارد و اگر طلبی را هم داشته اند و هزینه‌هایی را انجام داده‌اند باید با هماهنگی و طی اصول و مقررات اداری وهمچنین نظارت بازرسان برداشت انجام می شد.

موضوعات مالی باید شفاف شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: مجمع عمومی فوق العاده قانونی بوده و دلایل اعضای هئیت مدیره عزل شده در مورد برداشت از حساب باید مورد بررسی قرار گیرد و موضوعات مالی کاملا شفاف شود.

وی تاکید کرد: باید اظهارات اعضا شنیده شده و سندهای لازم ارائه شود و تا بررسی لازم انجام نشود نمی توانیم در مورد قانونی و یا غیرقانونی بودن این برداشت اظهار نظر کنیم.

وی همچنین در پاسخ به برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای روز خبرنگار، تصریح کرد: در حال حاضر همکاران در حال دریافت پیشنهادها برای برگزاری این برنامه هستند و اگر پیشنهاد متفاوتی ارائه نشود مانند سنوات گذشته برنامه را اجرا می کنیم.

فضیلت از مکاتبه با دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسم روز خبرنگار در استان خبر داد و گفت: از تمامی دستگاه‌هایی اجرایی درخواست شده در روز ۱۷ مرداد ماه برنامه‌ ای تحت عنوان تقدیر از خبرنگاران اجرا نکنند و برنامه‌های خود را به روزهای دیگر موکول کنند تا تداخل و تشکیکی در اجرای برنامه روز خبرنگار توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: اگر تا آن زمان شاهد حضور اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات نباشیم برای پالایش خبرنگاران از جمعی از فعالان عرصه رسانه مشاوره می گیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان متذکر شد: انتخابات جدید خانه مطبوعات استان گلستان سنتی برگزار نمی شود و در این دوره انتخابات الکترونیکی برگزار می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه