English

مدیرکل بهزیستی استان گیلان؛

برخی از مخدرها در خانه ها توسط فروشندگان آن تولید می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده پویا است گفت: امروزه برخی از مخدرها با امکاناتی اولیه و در خانه ها توسط فروشندگان آن تولید می‌شود.

برخی از مخدرها در خانه ها توسط فروشندگان آن تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج محمدرضا پارسی  در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء (ص) رشت اظهار داشت: همه جوامع مایل به دوری از آسیب‌های اجتماعی هستند و دوری از آسیب اجتماعی نیاز به‌کار فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در هیچ جامعه‌ای از بین نمی‌روند بیان داشت: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی است که بنیان خانواده را سست می‌کند و بیش از پیش باید برای کنترل و کاهش آن تلاش کرد.

پارسی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت برای کنترل و کاهش اعتیاد عنوان داشت: دولت در کاهش تعداد معتادان و فائق آمدن بر معضلات اعتیاد موفق نبوده است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده پویا است اذعان داشت: امروزه برخی از مخدرها با امکاناتی اولیه و در خانه ها توسط فروشندگان آن تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها نباید با عرضه مواد مخدر مبارزه کرد خاطرنشان کرد: کنترل تقاضا به‌ویژه کنترل سن اعتیاد که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد می‌تواند نقش به‌سزایی در کاهش معتادان جامعه ایفا کند. 

پارسی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد در درازمدت جواب می‌دهد عنوان داشت: اکثر دولت‌ها بر روی درمان و مبارزه با مواد مخدر سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید پیشگیری از اعتیاد در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر اینکه کنترل سن اعتیاد در سال‌های اخیر توسط دولت به‌خوبی انجام شده است خاطرنشان کرد: در سال 90  میانگین سنی مصرف اعتیاد سن 20 سالگی بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از مصرف مواد قبل از اینکه افراد در معرض خطر مصرف اعتیاد قرار بگیرند باید آغاز شود بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و پیش دبستانی‌ها در این زمینه موثر است.

پارسی نحوه انتقال پیام در کلاس‌های آموزشی را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: آموزش برای گروه‌های سنی مختلف با توجه به سطح درک آن‌ها از مسائل باید به‌گونه‌ای مطرح شود که افراد بتواند با آن ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه در بحث پیشگیری از اعتیاد نباید تنها به برگزاری کلاس‌های آموزشی اتکا کرد اعلام داشت: تنها افراد ناآگاه درگیر اعتیاد نیستند برخی از معتادان، افراد تحصیل‌کرده هستند.

وی با اشاره به اینکه عوامل خانوادگی، فقر، فرهنگ و دیگر عوامل در زندگی اشخاص بر گرایش آن‌ها به مصرف مواد تاثیرگذار است اذعان داشت: مهارت "نه گفتن" باید در افراد تقویت شود.

پارسی با بیان اینکه هرچه در یک جامعه پایبندی به ارزش‌های اخلاقی بیشتر باشد جوانان گرایش کمتری به مصرف اعتیاد پیدا می‌کنند افزود: اخلاق‌مداری و خانواده دوستی در جلوگیری از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار است.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه پیوند نهادهای فرهنگی، اجتماعی و نهادهای غیردولتی برای پیشگیری از اعتیاد تقویت شده است گفت: پیشگیری از اعتیاد دشوار است و همه به‌ویژه رسانه‌ها باید در این راه یاری رسان دولت باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه