English

از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای توسعه کرمانشاه استفاده می‌کنیم

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بابیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند، گفت: ۳۰ درصد از جمعیت یک‌میلیونی شهر کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند.

از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای توسعه کرمانشاه استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در جلسه بازآفرینی و توسعه شهری اظهار داشت: مرکز استان کرمانشاه جمعیتی یک‌میلیونی نفری و دومین شهر پرجمعیت استان جمعیتی ۱۰۰ هزارنفری دارند که نشان از تمرکز جمعیت در مرکز استان دارد.

وی بابیان اینکه استان کرمانشاه یک استان مهاجر فرست است و مردم آن در حال مهاجرت به دیگر استان‌ها هستند، عنوان کرد: فقر و جنگ تحمیلی ازجمله دلایل تمرکز جمعیت در مرکز استان کرمانشاه محسوب می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه بابیان اینکه بیش از ۳۱۴ هزار نفر از جمعیت یک‌میلیونی کرمانشاه حاشیه‌نشین هستند، افزود: در دیگر شهرهای استان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت حاشیه‌نشین هستند که این آمار در شهرستان جوانرود به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

نیک کردار بابیان اینکه در حالت آرمانی باید به شهری برسیم که شمال و جنوب و اقتصادی نداشته باشد، گفت: ما جز اولین استان‌هایی هستیم که در راستای بهبود وضعیت شهری گام برداشتیم و تجربیات موفقی در این زمینه‌ داریم.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای توسعه شهری، اظهار داشت: به دنبال ایجاد سمن‌سرا در محلات شهر کرمانشاه هستیم تا مردم بتوانند به‌راحتی با مسئولان به گفت‌وگو بنشینند.

به گفته معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ۳۱۵ سازمان مردم‌نهاد در این استان فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه