English

بخشی از موزه دفاع مقدس مازندران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اعلام کرد: پروژه پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران در شاما خط اروند، هفت‌تپه و مازندران در گذر تاریخ است که فاز دوم و بخشی از فاز اول تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بخشی از موزه دفاع مقدس مازندران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالله ملکی همچنین  از برگزاری جشنواره ملی فانوس در استان مازندران خبر داد و گفت: مرکز دائمی جشنواره ملی فانوس در مازندران راه‌اندازی می‌شود.

وی در مورد جزئیات برگزاری جشنواره ملی فانوس گفت: نیمه اول خرداد ماه، مازندران از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل نیروهای مسلح، برای میزبانی جشنواره فانوس انتخاب شد. این جشنواره ملی و  در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در بخش‌های مختلفی هنری، همچون فیلم، موسیقی و مستند برگزار می‌شود که بنیاد حامی این بخش‌ها محسوب می‌شود.

وی از جمله دلایل پذیرش این جشنواره در استان مازندران را منطقه جنگی محسوب شدن مازندران در اوایل دهه 60 و حمایت از هنرمندان برشمرد و افزود: چنین جشنواره‌هایی،  به دلیل برقراری ارتباط میان هنرمندان استان‌های مختلف و زمینه‌ای برای ارتقاء و رشد هنرمندان حائز اهمیت است.

ملکی با بیان اینکه آثاری که در سه سال گذشته بنیاد از آن‌ها حمایت کرده یا در تولید آنها مستقیم نقش داشته، برای دبیرخانه اصلی در تهران ارسال شد، افزود: این جشنواره در روز  20 تیرماه در مجتمع فرهنگی و تفریحی بهزیستی و اختتامیه آن  در روز 22 تیرماه با حضور وزیر ارشاد برگزارمی‌شود.

ملکی از راه‌اندازی دبیرخانه  مرکزی این جشنواره در ساری خبر داد و گفت: کوتاه‌ترین اثر ارسالی ۱۰۰ ثانیه و بلندترین آن ۴۵ دقیقه‌ای بود و  ۷۰۷هزار اثر حجمی در قالب دفاع مقدس جمع‌آوری و ارسال شد که ۱۸۹ اثر پذیرفته شد  و تمام سوژه‌ها به هنرهای تجسمی تبدیل می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه