English

معاون جهاد کشاورزی گلستان

کشت آفتابگردان در گلستان توسعه می یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشت آفتابگردان در استان گلستان توسعه می یابد.

کشت آفتابگردان در گلستان توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، سهراب سهرابی گفت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی خود اتکایی ۷۰ درصدی روغن وکنجاله است و در همین راستا حمایت از توسعه کشت و تولید دانه های روغنی سرلوحه جهاد کشاورزی گلستان قرار دارد.

وی افزود: امسال سطح قرارداد آفتابگردان در گلستان دو هزار و ۱۷۴ هکتار و سطح زیر کشت آن دو هزار و ۱۶ هکتار بوده است.

سهرابی گفت: تا کنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلو از بذرهای هیبرید، op واردتی و تولید داخل بین بیش از ۵۰۰ نفر از کشاورزان آفتابگردان کار گلستانی توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهائ کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: دانه آفتابگردان یکی از با ارزش ترین دانه های روغنی است و روغن آفتابگردان در حدود ۳۰ درصد کل روغن های نباتی تولید شده در جهان را تشکیل می دهد.

سهرابی ادامه داد: مقدار روغن در دانه های آفتابگردان به طور متوسط ۴۰ درصد است که در مقایسه با میزان ۱۷ درصدی آن در سویا و تخم پنبه بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: روغن آفتابگردان در بسیاری از مناطق جهان انتخاب برتر مصرف کنندگانی است که رژیم غذایی سالم تر را ترجیح می دهند.

وی یادآور شد:  تخم آفتابگردان بسیار مقوی است و دارای ۲۴ درصد مواد پروتئینی، ۴۷ درصد روغن، ۲۰ درصد مواد هیدروکربن، هشت درصد فسفر و ۹ درصد پتاسیم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی