English

امام جمعه کردکوی

اثر وجودی قوه قضاییه کارآمد کمتر از سایر قوا نیست/ معضل قاچاق کالا و مواد مخدر با سخنرانی حل نمی‎شود

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه کشور با وجود قوه قضاییه کارآمد موفق‎تر است، گفت: اثر وجودی قوه قضاییه کارآمد از سایر قوا حتی نیروهای نظامی و امنیتی کمتر نیست.

اثر وجودی قوه قضاییه کارآمد کمتر از سایر قوا نیست/ معضل قاچاق کالا و مواد مخدر با سخنرانی حل نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‎الاسلام موسی شاعری در خطبه‎های نماز جمعه کردکوی، با بیان اینکه عزت در سایه تقوا تأمین می‎شود، اظهار کرد: اگر انسان به درستی رفتار کند، به اندازه گام بردارد و به اندازه بخورد و براساس موازین حرکت کند در دنیا آبروی خود را حفظ و عزت خود را تأمین می‎کند و در آخرت نیز سربلند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوادث و رویدادهای تیرماه کمتر از خردادماه نیست و حوادث تلخ و سنگینی را تجربه کرده است، گفت: در عرض یک شب 72 تن از شخصیت‎های مهم جمهوری اسلامی ایران توسط یک فرد نفوذی و بی‎هویت به شهادت می‎رسند که این حادثه بسیار سخت  و دردناک بود.

وی با بیان اینکه کشور با وجود قوه قضاییه کارآمد، قطعاً موفق‎تر است، تصریح کرد: اثر وجودی قوه قضاییه کارآمد از سایر قوا حتی نیروهای نظامی و امنیتی کمتر نیست.

امام جمعه کردکوی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قوه قضاییه پناهگاه جامعه است، مطرح کرد: هر چقدر پناهگاه جامعه محکم‎تر باشد افرادی که در آن پناهگاه هستند راحت‎تر خواهند بود.

شاعری با اشاره به روز جهانی مواد مخدر، یادآور شد: متأسفانه امروز فرد معتاد در هر محله‎، شهر و روستایی وجود دارد و افراد گرفتار در دام اعتیاد مال، خانواده و آبرو و ... را از دست داده‎اند.

وی با بیان اینکه قاچاق، ارزش کالا را نابود می‎کند، متذکر شد: هر چند درباره مسأله اعتیاد و قاچاق کالا تحقیقات و بررسی‎های بسیاری انجام و همایش و سمینارهای مختلفی برگزار شده اما اگر نظارت‎های این حوزه بیشتر و جدی‎تر شود عملکرد و مبارزه با اعتیاد و قاچاق بهتر خواهد شد.

امام جمعه کردکوی متذکر شد: اگر جمهوری اسلامی ایران این توانایی را دارد که از خاک ایران، مواضع داعش را در دیرالزور سوریه مورد هدف قرار دهد به طور قطع می‎تواند با قاچاق کالا و عوامل پخش مواد مخدر در کشور که با آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بازی می‎کنند برخورد کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته نسبت به مصرف کالای داخلی تعصب دارند، بیان کرد:  افرادی که در ازای کار قاچاق ثروت کلانی جمع‎آوری کردند انسان‎های سالمی نیستند.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه مشکلات قاچاق کالا و مواد مخدر با سخنرانی حل نمی‎شود، یادآور شد: مردم و دولتمردان باید نسبت به این مسائل جدی باشند.

شاعری با اشاره به شروع فصل گرما و آغاز هفته صرفه‎جویی مصرف آب، گفت: جمعیت افزایش و بارش باران کاهش یافته است از طرفی با تغییر سبک زندگی اسراف در بین مردم زیاد شده است.

وی تأکید کرد: کمبود آب تنها مشکل کشور ما نیست، از این رو همه مردم علاوه‎بر اینکه صرفه‎جویی را سرلوحه کار خود قرار می‎دهند دیگران را نسبت به صرفه‎جویی در مصرف آب نصیحت و راهنمایی کنند.

امام جمعه کردکوی در پایان گفت: اسراف کردن آب و استفاده از آب آشامیدنی برای کارهای غیرضروری از جمله شست‎وشوی ماشین کار درستی نیست و با اخلاق اسلامی و دین تطابق ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی