English

مدیرکل هواشناسی گلستان

ایستگاه خودکار هواشناسی در ارتفاعات استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: ایستگاه خودکار هواشناسی در ارتفاعات استان گلستان نصب خواهد شد.

ایستگاه خودکار هواشناسی در ارتفاعات استان گلستان راه‎اندازی می‎شود

به گزارش خبرگزاری موج، نوربخش داداشی صبح امروز اظهار داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی شدیدی که در استان رخ داده و در حال انجام است و پیش‎بینی بارش‎های نقطه‎ای سیل‎آسا ایستگاه خودکار پایش داده‎ها در ارتفاعات استان گلستان نصب می‎شود.

وی تاکید کرد: حفاظت از جان و مال مردم با توجه به شعار سال از وظایف هواشناسی استان گلستان است که برنامه پیش‎بینی دقیق در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: طرح ایستگاه اتوماتیک در چند نقطه و ارتفاعات استان از جمله در شهرستان علی‎آباد‎کتول نصب خواهد شد که یک نقطه در سیاه مرز کوه، افراتخته، زرین گل و محمد آباد نصب خواهد شد.

داداشی اظهار داشت :برای نصب هر یک از این ایستگاه‎های خودکار حدود 50 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل هواشناسی گلستان درباره پیش‎بینی هوای استان در فصل تابستان هم گفت: پیش بینی فصلی افزایش دمای بین نیم تا یک درجه را نشان می‎دهد و بارش‎ها هم کمتر از حداقل میانگین خواهد بود اما بارش‎های نقطه‎ای در این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

داداشی درباره برنامه هواشناسی گلستان تصریح کرد: در سطح استان برنامه محوری ارتباط مستقیم با کاربران را داریم که با کاربران خود از جمله کشاورزان و صیادان ارتباط داشته باشیم و با این ارتباط بتوانیم با توجه به نیاز آنها پیش‎بینی‎ها را در اختیار آنها قرار دهیم.

مدیر کل هواشناسی گلستان همچنین با اشاره به تغییر اقلیمی شدید در استان گفت: نیاز به تجهیزات راداری داریم که برای ایجاد این سیستم و همکاری‎های لازم در استان انجام شده و به دنبال اجرای این طرح در استان گلستان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه