English

شهردار اصفهان:

اصفهان قطب سینمای کودک شود

شهردار اصفهان گفت: پیشنهاد می شود اصفهان به قطب فیلمهای کودکان و نوجوان تبدیل شود.

اصفهان قطب سینمای کودک شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، جمالی نژاد در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: حضور همه فرهیختگان، هنروران و سینماگران و به ویژه نقش آفرینان دنیای پر رمز و راز فیلمهای کودکان و نوجوانان را در آیین اختتامیه سی امین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوان گرامی می دارم.

وی افزود: رجعت دوباره پروانه ها به شهر لاجوردی اصفهان و پرواز خیال انگیز آنها در اسمان آبی هنر بر این حقیقت انکارناپذیر دلالت دارد که هنر در تار و پود اصفهان نقشی جاودانه انداخته است و در سرنوتش جز این نیست.

شهردار اصفهان تاکید کرد: ایمان بیاوریم که ظرفیت های آشکار و پنهان فرهنگی و هنری این اسطوره شهر می تواند عنوان افتخار آفرین دیگری تحت عنوان شهر رویدادهای فرهنگی و هنری در مقیاس های جهانی رقم  بزند.

وی ادامه داد:  سینمای کودک و نوجوان در تداوم و استمرار این جشنواره ها باید به نرم جهانی برسد و متناسب با شان و منزلت هنری اصفهان قد بکشد و انچنان که انتظار می رود جهانی شود.

وی ادامه داد: مدیران شهری اصفهان بدانند که جهان آینده متعلق به کودکان و نوجوانان است و باید خشت بنای آینده بهتر در این گونه رویدادها پی افکنده شود.

جمالی نژاد  با بیان اینکه باید آینده را باید  با سرمایه گذاری روی کودکان بسازیم، ابراز داشت: سرمایه گذاری روی کودکان سریع ترین بازده را دارد.

وی با بیان اینکه کودکان در جهت دهی به خانواده ها نقش مهمی دارند، گفت: کودکان  سرشار از خلاقیت و نوآوری هستند که برای اداره شهر به آن نیاز داریم.

جمالی نژاد با بیان اینکه باید بر روی دو کاربست اصلی سرمایه گذاری کنیم، تاکید کرد:  نخست فناوری های سخت همچون پردیس سینمایی استاندارد کودک در اصفهان  است که شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد تا   این پردیس ها را با مشارکت وزارت ارشاد در کمترین زمان ممکن احداث کند.

وی اضافه کرد: دومین عرصه سرمایه گذاری فناوریهای نرم و تولید محصول فرهنگی و فیلم است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این شهر  همواره حضوری اثربخش در  زمینه فیلمهای کودکان و نوجوانان  داشته است، تاکید کرد:  پیشنهاد  می شود تا اصفهان به قطب تولید فیلمهای کودکان و نوجوانان  تبدیل شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: آموزه ها و تخیلات خلاق دنیای فیلم کودک و نوجوان می تواند سرنوشت آیندگان را رقم بزند و با تاثیر بر اذهان و رفتارهای جامعه بشری، صلح و دوستی زندگی شرافتمندانه زیستگاه هایی سالم  و ایمن و بسترهای مناسب برای رشد و تعالی را به ارمغان بیاورد.

وی اضافه کرد: باید انچنان در غنا، قوان و تحکیم مبانی فکری این جشنواره بکوشیم که نه تنها استعدادهای درخشان بروز کند بلکه به عنوان یک رسانه موثر و سرنوشت ساز رسالت بزدگی را در تحقق اهداف عالیه بشری ایفا کند. چراکه هنر رموز هستی را تحقق می بخسد و با افرینش قرین و هم سرشت است.

جمالی نژاد گفت: با هنر سینما می توانیم جهان اینده را آنچنان که اراده می کنیم بازآفرینی کنیم و دنیایی مشحون از معنویت، صلح، برابری، امنیت، همزیستی و خوشبختی را پدید آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه