English

فرماندهی انتظامی استان گلستان

دستگیری ۳۳ زمین‌خوار در استان گلستان/‌۳۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال از اراضی دولتی به بیت‌المال بازگشت

فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه ۱۷ پرونده در موضوع زمین‎خواری داشتیم که منجر به خلع‎ید به نفع دولت شده است، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۳۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال است

دستگیری ۳۳ زمین‌خوار در استان گلستان/‌۳۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون ریال از اراضی دولتی به بیت‌المال بازگشت

به گزارش خبرگزاری موج، سردار علی‎اکبر جاویدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان  با بیان اینکه 95 درصد پرونده‎های پلیس فتا منجر به کشف شده است، تاکید کرد: از این میزان 52 درصد منجر به دستگیری و اعزام متهمان به مراجع قضایی، 13 درصد در خلال رسیدگی منجر به سازش و 34 درصد متهمان شناسایی شده و چون در حوزه قضائی استان ما نبوده به نیابت در استان‎های دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

جاویدان با بیان اینکه میانگین سنی 25 تا 49 سال 61 درصد متهمان پلیس فتا را تشکیل می‎دهد، تاکید کرد: 15 تا 24 سال 38 درصد متهمان ما در حوزه پلیس فتا استان گلستان را تشکیل می‎دهند که این میانگین سنی قابل تامل است.

وی با بیان اینکه زنان عموما قربانی جرائم و پرونده‎های پلیس فتا هستند، افزود: سرقت‎های مهم ما مانند سرقت مسلحانه، کیف‎قاپی، سرقت اتومبیل، بانک و طلافروشی در مجموعه کاهش 3 درصدی را نشان می‎دهد اما در سرقت‎های کوچک شاهد افزایش 12 درصدی هستیم.

فرماندهی انتظامی استان گلستان به پرونده‎های کالای قاچاق اشاره کرد و  گفت: تعداد این پرونده‎ها در 3 ماه نخست یک‌هزار و 252 پرونده و به لحاظ ریالی 62 میلیارد و 90 میلیون ریال است که 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و بیشترین کشفیات لوازم بهداشتی، دارو و مواد خوراکی بوده است.

جاویدان با بیان اینکه 17 پرونده در موضوع زمین‎خواری داشتیم که منجر به خلع‎ید به نفع دولت شده است، افزود: ارزش ریالی این اراضی 38 میلیارد و 717 میلیون ریال است و 33 نفر در این حوزه دستگیر شدند.

وی افزود: 2 فقره پولشویی با ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال و یک پرونده اختلاس و یک پرونده اختلال در نظام اقتصادی که 100 میلیارد ریال ارزش آن محاسبه می‎شود.

فرماندهی انتظامی استان گلستان یادآور شد: 196 هزار و 900 تماس با فوریت‎های پلیسی در سطح استان گلستان انجام شده که نسبت به 3 ماه سال گذشته 60 درصد افزایش نشان می‎دهد.

جاویدان افزود: 46 هزار و 103 مورد از تماس‎هایی که با مرکز فوریت‎های پلیس گرفته شده منجر به ورود پلیس و اعزام نیرو شده است.

وی با بیان اینکه 17 هزار مورد مردم به مقرهای نیروی انتظامی مراجعه داشتند، گفت: در استان گلستان در حوزه مواد مخدر از عملکرد قابل دفاعی داشتیم و تقریبا ظرفیت‎هایی که باید در درون سازمان ایجاد می‎شد ایجاد کردیم.

فرماندهی انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: در طی 3 ماه نخست 2 تن و 647 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که قالب آن از جنس تریاک بوده و 108 درصد افزایش را نسبت به 3 ماه گذشته نشان می‎دهد.

جاویدان با بیان اینکه 54 دستگاه خودرو، 15 دستگاه موتور سیکلت و 7 سلاح در راستای کشفیات مواد مخدر کشف و ضبط شده است، افزود:  12 کیلو و 873 گرم شیشه، 2 تن و 298 کیلوگرم تریاک و 300 کیلوگرم حشیش در سه ماه نخست امسال کشفیات در استان گلستان داشتیم.

وی به نظارت همگانی پلیس و تلفن 197 اشاره کرد و افزود: 9 هزار و 666 تماس با مرکز فوریت‎های پلیسی تماس گرفته شده است و نسبت به سه ماه گذشته افزایش تماس‎ها را با مرکز 197 داشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه