English

شتاب‌دهنده‌ها بازوی توانمند فناوری کشور؛

امسال ۲۰۰۰ شغل در حوزه ICT کرمانشاه ایجاد می‌کنیم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از تلاش برای ایجاد 2000 شغل در حوزه ICT استان تا پایان سال جاری خبر داد.

امسال 2000 شغل در حوزه ICT  کرمانشاه ایجاد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهریار بهنیا امروز (14 تیرماه) در حاشیه برگزاری سومین رویداد کارآفرینی "تیک" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شتاب‌دهنده صنعتی جدید در دنیا است گفت: این صنعت تا حدی ریسک‌پذیر است اما بهره‌وری بالایی دارد.

وی افزود: این مراکز با حمایت از تیم‌های صاحب ایده، شش ماه به آنها آموزش و مشاوره داده و سپس بر روی ایده آنها سرمایه‌گذاری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در همین راستا بسیار خوش‌بین هستیم که فعالیت این مرکز بتواند به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

بهنیا با اشاره به تعداد بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت: متأسفانه دانشجویان ما مهارت کافی برای کار ندارند و شتاب‌دهنده با آموزش‌ها و مشاوره‌های خود می‌تواند این افراد را برای ورود به بازار آماده کند.

وی افزود: شتاب‌دهنده عملاً فکر و ایده را به عمل تبدیل می‌کند و می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان تربیت کند که هریک از این شرکت‌ها می‌توانند نقش مؤثر در اشتغال کشور داشته باشند.

بهنیا با بیان کرمانشاه اولین استان دارنده شتاب‌دهنده بعد از تهران است، گفت: حسن انجام این کار در استان حضور بخش خصوصی درراه اندازی این شتاب‌دهنده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شتاب‌دهنده "تیک" طی چند ماه از شروع فعالیت آن در استان، گفت: بعد از اولین مرحله فعالیت این مرکز، شاهد بلوغ استارت آپ ها و جذاب شدن ایده‌های آنها برای جذب سرمایه‌گذار هستیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت شتاب‌دهنده "تیک" در حوزه IT و ICT گفت: این حوزه دارای ظرفیت‌های بسیاری در استان است.

وی افزود: فعالیت‌های این حوزه بسترساز است و با بستری که IT فراهم می‌کند صنایع دیگر نیز قابلیت رشد پیدا می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌های بسیار استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری، گفت: باوجوداین ظرفیت‌ها خوش‌بین هستیم بتوانیم امسال سهم خوبی در ایجاد اشتغال در حوزه ICT کشور داشته باشیم.

بهنیا با بیان اینکه سهم ICT از اشتغال کشور در سال جاری ایجاد 90 هزار شغل است، گفت: ما در استان تلاش داریم 2000 شغل در حوزه ICT ایجاد کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف قطعاً وجود شتاب‌دهنده "تیک" به‌عنوان یک بازوی کمکی برای ما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه