English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

تا پایان برنامه ششم توسعه هر مسجد صاحب یک کانون می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای ۱۲۰۰ مسجد است، گفت: نیمی از مساجد استان کانون‌های فرهنگی هنری ندارند.

تا پایان برنامه ششم توسعه هر مسجد صاحب یک کانون می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری در افتتاحیه طرح اوقات فراغت با اشاره به اینکه بیش از 22 هزار کانون در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همیشه بر توجه به کانون‌های مساجد به‌عنوان ظرفیت‌ها و پایگاه‌های قوی کشور تأکیددارند زیرا تلاش می‌کنند مخلصانه و بی توقع در راستای انجام وظایف و تکالیف آرمانی و انقلابی خود در مساجد گام بردارند.

مدیرکل ارشاد استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از 1200 مسجد در سطح استان وجود دارد عنوان کرد: استان کردستان دارای 2700 مسجد است اما ازنظر کانون‌های فرهنگی هنری مسجد وضعیت کرمانشاه بهتر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت 536 کانون در استان یک ظرفیت غنی محسوب می‌شود افزود: بااین‌وجود نیمی از مساجد استان فاقد کانون هستند و در برنامه ششم توسعه که امسال شروع می‌شود با توجه مجلس و دولت امکانی فراهم می‌شود که در پایان برنامه تمام مساجد دارای کانون باشند.

جعفری با بیان اینکه این طرح به‌عنوان یک رویکرد اجرایی و عملیاتی که در کشور پیش‌بینی‌شده دنبال می‌شود گفت: باید در ایام تابستان فضایی ایجاد شود که جوانان و نوجوان احساس کنند اسلام یک پناهگاه مطمئن، امن، ساده و روان است و این موضوع نه در حرف بلکه در عمل باید نشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید اخلاق و منش، عطوفت و مهربانی را به‌عنوان یک رویکرد مهم در مساجد ببینند عنوان کرد: این رویکرد باید در طول سال وجود داشته باشد زیرا فعالیت کانون‌ها ویژه تابستان نیست بلکه تنها فعال‌تر می‌شوند و چنانچه این مبانی در ارتباط با نسل جوان و نوجوان وجود داشته باشد به این باور می‌رسند که اسلام دین مهربانی، صمیمت و عطوفت است.

جعفری با بیان اینکه یکی از افتخارات اسلام در طول تاریخ مبانی انسانی و اخلاقی آن است گفت: اسلام محدودیتی ندارد اما روش‌هایی که ما قادر به فعالیت درباره آنها و ایجاد جاذبه توسط آنها هستیم بخشی از آن در کانون‌ها وجود دارد که به‌عنوان یک رسالت اخلاقی و انسانی بر عهده ما است.

وی افزود: امام جماعت، هیئت‌امنا و مدیران و اعضای با نشست‌ها و برخوردها و ارتباطی که برقرار می‌کنند از این روش‌های جذاب استفاده کنند زیرا حتی اگر در یک نفر تحول ایجاد کنند بزرگ‌ترین توفیق در طول کل عمرشان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه